استرالیا از بزرگترین اصلاحات دفاعی در چند دهه اخیر رونمایی کرد

استرالیا از بزرگترین اصلاحات دفاعی در چند دهه اخیر رونمایی کرد

ارتش استرالیا به شدت بر دفاع ساحلی، به ویژه در امتداد شمال وسیع این کشور تمرکز خواهد کرد.

کانبرا، استرالیا:

استرالیا روز دوشنبه از بزرگترین تحولات نظامی خود در دهه های اخیر پرده برداری کرد و نیروهای مسلح را دوباره بر روی بازدارندگی دشمنان احتمالی دور از سواحل خود متمرکز کرد.

ریچارد مارلز، وزیر دفاع، با ترسیم آینده‌ای که در آن استرالیا از قابلیت حمله قابل ملاحظه‌ای با برد بلندتر برخوردار باشد، گفت که استراتژی چندین دهه متمرکز بر قلمرو “دیگر برای هدف مناسب نیست”.

او گفت که استرالیا در مواجهه با چین جنگجوتر، تمرکز خود را بر بازدارندگی دشمنان قبل از رسیدن به سواحل خود – در دریا، هوا و آنلاین – معطوف خواهد کرد.

مارلز گفت: «امروز، برای اولین بار، در 35 سال گذشته، ما مأموریت نیروی دفاعی استرالیا را بازسازی می کنیم.

بررسی راهبردی مورد انتظار وزارت دفاع نشان می‌دهد که افزایش نظامی پکن اکنون بزرگ‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین کشور از زمان جنگ جهانی دوم است.

در این بررسی با استفاده از یک اصطلاح دیگر برای آسیا و اقیانوسیه آمده است: «این افزایش بدون شفافیت یا اطمینان بخشی به منطقه هند و اقیانوسیه از هدف استراتژیک چین اتفاق می‌افتد».

ادعای حق حاکمیت چین بر دریای جنوبی چین نظم جهانی مبتنی بر قوانین در اقیانوس هند و اقیانوس آرام را تهدید می کند به گونه ای که بر منافع ملی استرالیا تأثیر منفی می گذارد.

استرالیا قبلاً یک ابزار کلیدی را در استراتژی جدید خود اعلام کرده است – توسعه زیردریایی‌های هسته‌ای دوربرد رادارگریز.

با تکیه بر آن، نیروی دفاعی استرالیا قابلیت های حمله موشکی دوربرد، هم از هوا و هم از زمین را به دست خواهد آورد.

در سال جاری یک بررسی مستقل کوتاه از ناوگان رزمی سطحی نیروی دریایی انجام خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که اندازه، ساختار و ترکیب آن مکمل قابلیت های ارائه شده توسط زیردریایی های جدید هسته ای است.

ارتش استرالیا به شدت بر دفاع ساحلی، به ویژه در امتداد شمال وسیع این کشور تمرکز خواهد کرد.

در نتیجه، طرح خرید 450 خودروی جنگی پیاده نظام به 129 دستگاه کاهش خواهد یافت.

برنامه ریزان نظامی استرالیا با نگرانی به افزایش نظامی چین می نگریستند، زیرا می ترسیدند که توانایی های گسترده پکن بتواند به طور موثر شرکای تجاری و زنجیره های تامین جهانی را قطع کند.

در این بررسی آمده است که بازگشت رقابت استراتژیک قدرت های بزرگ بین چین و ایالات متحده “باید به عنوان ویژگی تعیین کننده منطقه و زمان ما تلقی شود.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)