پکن کنترل زودهنگام آسمان تایوان را در دست خواهد گرفت – پنتاگون درز کرد – اخبار RT World

به گفته WaPo، تنها نیمی از ناوگان هوایی جزیره می تواند به طور موثر با نیروی هوایی چین درگیر شود

واشنگتن پست روز شنبه گزارش داد، بر اساس اسناد فاش شده که زیرساخت های اطلاعاتی ارتش آمریکا را متزلزل کرده است، واشنگتن نسبت به ظرفیت تایوان برای دفاع از خود در صورت حمله پکن نگران است.

سخنگوی وزارت دفاع تایوان در پاسخ به نگرانی های ذکر شده در این اسناد به پست گفت: “به نظرات خارجی در مورد آمادگی نظامی خود احترام می گذارد” اما پروتکل های دفاعی آن “با دقت بر اساس تهدیدات دشمن ساخته شده است.”

این مقالات که ظاهراً توسط یک گارد ملی 21 ساله ایالات متحده در یک انجمن وب بازی آپلود شده است، نشان می دهد که در صورت وقوع درگیری در مجاورت تنگه تایوان، پکن به احتمال زیاد برتری هوایی زودهنگام بر تایوان را به دست خواهد آورد.

ارزیابی های افشا شده پنتاگون همچنین نشان می دهد که رهبری نظامی تایپه در مورد توانایی خود برای شناسایی دقیق پرتاب موشک، و اینکه تنها حدود 50 درصد از هواپیماهای آن قادر به درگیر کردن مؤثر با نیروی هوایی پیشرفته‌تر پکن هستند.

این گزارش ادعا می کند که تاکتیک چین برای پنهان کردن حرکت سخت افزارهای نظامی در زیرساخت های غیرنظامی – مانند کشتی های مسافربری – مانع از تلاش های جمع آوری اطلاعات ایالات متحده شده است.


پکن هدف مانورهای نزدیک تایوان را توضیح می دهد

بر اساس اطلاعات فاش شده، پنتاگون از آمادگی دفاعی تایوان انتقاد کرده است، به ویژه در رابطه با مشکلاتی در جابجایی دارایی های نظامی تایوان به منظور کمتر آسیب پذیری آن ها در برابر حملات هوایی. واشنگتن پست می‌افزاید، همچنین نگران دورنمای تبدیل تمرینات نظامی تایوان به سناریوهای واقعی و واقعی است.

با این حال، وزارت دفاع تایوان در بیانیه خود به پست اضافه کرد که نیروهای نظامی این کشور هستند “کاملا توانا، مصمم و با اعتماد به نفس” که بتواند امنیت جزیره را تضمین کند.

گزارش‌های اهانت‌آمیز درباره کارایی دفاعی تایوان چند روز پس از برگزاری مانور نظامی منتشر می‌شود که طی آن مجموعه‌ای از پاسخ‌ها به حملات موشکی و سلاح‌های شیمیایی را برنامه‌ریزی می‌کرد. این تمرینات پس از آن صورت گرفت که پکن تمرینات خود را انجام داد، که طبق گزارش ها شامل سناریویی بود که شامل “محاصره” جزیره بود.

نگرانی های واشنگتن در مورد مشکلات امنیتی آشکار تایپه با ناامیدی پکن در مورد مداخله آشکار ایالات متحده در منطقه همزمان است. چین در پی سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان وقت به تایوان، رزمایش‌های نظامی خود را سال گذشته افزایش داد، در حالی که پکن همچنین از دیدار رهبر جزیره، تسای اینگ ون، با رئیس‌جمهور کنونی کوین مک کارتی در کالیفرنیا در اوایل ماه جاری، ابراز خشم کرد.

پکن، که تسای را یک جدایی‌طلب می‌داند، تایوان را استانی جدایی‌طلب می‌داند که روزی به حکومت کامل باز خواهد گشت. واشنگتن به صورت دیپلماتیک موضع پکن مبنی بر اینکه تنها یک دولت چین تحت سیاست «چین واحد» آن وجود دارد، پذیرفته است، هرچند که روابط غیررسمی با این جزیره حفظ کرده است. دولت بایدن همچنین پیشنهاد کرده است که اگر چین تلاش کند تایوان را به زور تصرف کند، به تایوان کمک خواهد کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: