پوتین برای «حرکت سریع» به اوکراین دستور امنیت مرزی قوی‌تر داد

پوتین برای «حرکت سریع» به اوکراین دستور امنیت مرزی قوی‌تر داد

کیف تقریباً هرگز به طور علنی مسئولیت حملات در داخل روسیه را بر عهده نمی گیرد. (فایل)

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه دستور داد تا امنیت مرزی قوی‌تر شود تا از حرکت «سریع» نظامی و غیرنظامی روسیه به مناطق اوکراینی که اکنون تحت کنترل مسکو هستند، اطمینان حاصل شود.

پوتین در پیام تبریکی به سرویس مرزی، شاخه ای از سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) در تعطیلات روز مرزبانی آنها گفت که وظیفه آنها “پوشش قابل اعتماد” خطوط در مجاورت منطقه جنگی است.

شدت حملات در داخل روسیه در هفته‌های اخیر، عمدتاً با حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مناطقی در امتداد مرز، اما به طور فزاینده‌ای در اعماق کشور، از جمله خط لوله نفت در شمال غرب مسکو در روز شنبه، افزایش یافته است.

پوتین در پیامی که در کانال تلگرامی کرملین منتشر شد، گفت: «ضروری است از جابجایی سریع خودروها و محموله‌های نظامی و غیرنظامی، از جمله مواد غذایی، کمک‌های بشردوستانه برای افراد جدید فدراسیون (روسیه) اطمینان حاصل شود. .

خرسون، زاپوریژژیا، لوهانسک و دونتسک چهار منطقه در اوکراین هستند که پوتین در سپتامبر گذشته در پی آنچه که کیف گفت همه پرسی ساختگی بود، الحاق آنها را اعلام کرد. نیروهای روسیه فقط تا حدی کنترل این چهار منطقه را در اختیار دارند.

روز شنبه، مقامات گفتند که سه نفر در گلوله باران اوکراین در بلگورود زخمی شدند، منطقه ای که این هفته هدف جنگنده های طرفدار اوکراین قرار گرفت و تردیدهایی در مورد توانایی های دفاعی و نظامی روسیه ایجاد کرد.

مناطق کورسک و بلگورود روسیه در مرز اوکراین بیشترین هدف حملاتی بوده‌اند که به زیرساخت‌های برق، راه‌آهن و نظامی آسیب رسانده‌اند و مقامات محلی اوکراین را مقصر می‌دانند.

کیف تقریباً هرگز علناً مسئولیت حملات در داخل روسیه و مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین را بر عهده نمی‌گیرد، اما می‌گوید که تخریب زیرساخت‌ها آماده‌سازی برای حمله زمینی برنامه‌ریزی شده آن است.

اوکراین روز شنبه اعلام کرد که آماده است برای بازپس گیری سرزمین های اشغال شده توسط روسیه در جنگ طولانی 15 ماهه، که از مدت ها قبل وعده داده بود، اقدام کند، درگیری که جان هزاران نفر را گرفته و شهرهای اوکراین را به ویرانه تبدیل کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)