شاه محمود قریشی در صورت رد صلاحیت، حزب عمران خان را رهبری می کند: گزارش

شاه محمود قریشی در صورت رد صلاحیت، حزب عمران خان را رهبری می کند: گزارش

عمران خان پس از آنکه دادگاه عالی بازداشت وی را غیرقانونی اعلام کرد، آزاد شد. (فایل)

اسلام آباد:

به گزارش جیو نیوز، عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) گفت که شاه محمود قریشی، معاون رئیس حزب تحریک انصاف، در صورت رد صلاحیت خان توسط دادگاه، رهبری حزب را بر عهده خواهد داشت.

عمران خان روز شنبه در دیدار با خبرنگاران و وکلا در محل اقامت خود در پارک زمان در لاهور گفت: اگر من رد صلاحیت شوم، شاه محمود قریشی حزب را اداره خواهد کرد.

این بیانیه در حالی بیان می شود که به نقل از Geo News، رئیس PTI از زمان برکناری از قدرت در آوریل سال گذشته با پرونده های متعددی از فساد گرفته تا تروریسم روبرو بوده است.

عمران خان در 9 مه در یک پرونده 190 میلیون پوندی القادر تراست توسط پرسنل رنجرز و مطابق با حکم بازداشت دفتر ملی پاسخگویی (NAB) دستگیر شد.

رئیس حزب تحریک انصاف پس از آنکه دادگاه عالی دستگیری وی را غیرقانونی اعلام کرد، آزاد شد.

دستگیری عمران خان در 9 مه باعث اعتراضات خشونت آمیز سراسری شد و حامیان آن تأسیسات دفاعی و عمومی را در سراسر کشور غارت و آتش زدند.

به گزارش ژئو نیوز، متعاقباً، کمیته قدرتمند امنیت ملی (NSC) متشکل از رهبری عالی نظامی و غیرنظامی متعهد شد که آشوبگران را تحت قوانین مربوطه از جمله قانون ارتش محاکمه کند.

آقای خان در حالی که درباره خروج دسته جمعی رهبران از حزب خود به دلیل خرابکاری 9 می اظهار نظر می کند، گفت که وضعیت به زودی تغییر خواهد کرد.

وی افزود: در روزهای آینده سورپرایز بزرگی خواهم داشت.

عمران خان گفت که برخی از رهبران حزب به اجبار حزب را ترک می کنند در حالی که برخی افشا شده بودند.

به گزارش ژئو نیوز، خان که جوانان را سرمایه اصلی حزب خود خواند، گفت که برگه حزب حق آنهاست و افزود که حزب تحریک انصاف علیرغم فرار رهبران حزب، در انتخابات عمومی بعدی پیروز خواهد شد.

او همچنین خواستار برگزاری همه پرسی برای سنجش محبوبیت حزبش در میان توده ها شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)