تیم جستجو نتوانست مرد هندی الاصل را پیدا کند که در نزدیکی کوه اورست ناپدید شد

تیم جستجو نتوانست مرد هندی الاصل را پیدا کند که در نزدیکی کوه اورست ناپدید شد

Shrinivas Sainis Dattatraya در 19 می به قله اورست رسید.

سنگاپور:

همسر وی روز شنبه در پستی در اینستاگرام اعلام کرد که یک تیم جستجو و نجات نتوانست کوهنورد گمشده هندی الاصل را که در 19 می به قله اورست رسیده بود، پیدا کند.

سوشما سوما، نوازنده 36 ساله، پیام خود را بین تصاویر همسرش شرینیواس ساینس داتاترایا در قله‌های مختلف کوه، گفت: “او 39 ساله بود و در زندگی باشکوه و غنی خود، بی‌باک و با تمام وجود زندگی کرد. او اعماق دریا را کاوش کرد و از بزرگترین ارتفاعات زمین صعود کرد.” استریتز تایمز به نقل از سوما از این پست نوشت: «و اکنون، شری در کوهستان است، جایی که بیشتر احساس می کرد در خانه است.

شرینیواس در 19 می از قله اورست بالا رفت اما به همسرش گفت که با ادم مغزی در ارتفاع بالا پایین آمده است و بعید است که از کوه پایین بیاید.

پیشتر به استریت تایمز گفته بود که گروه‌های سه شرپا هرکدام در جست‌وجوی سنگاپور، نپال Guide Treks و Expedition – یکی از شرکت‌هایی بودند که اکسپدیشن Shrinivas را سازماندهی کردند.

این کوهنورد اول آوریل سنگاپور را با هدف صعود به قله اورست و سپس کوه لوتسه در یک سفر منفرد ترک کرده بود. به گفته سوما، او یکی از معدود افراد آسیای جنوب شرقی و اولین هندی سنگاپوری-هندی بود که این کار را انجام داد.

او گفت: «تنها تعداد کمی می توانند جرات دیدن رویاهای او را داشته باشند.

شری با پیمودن پی در پی هر سال از یک کوه بلندتر، شامل تمام 8163 متری ماناسلو، گرانش چنین رویاهایی را درک کرد. ماناسلو، واقع در هیمالیا نپال، هشتمین کوه مرتفع جهان است.

او گفت: “من شاهد تمرکز، سختگیری و نظم او در تمرینات برای رسیدن به این شاهکار بودم و در عین حال مسئولیت های کاری خود را به عنوان مدیر اجرایی نیز مدیریت می کردم.” شرینیواس برای شرکت املاک و مستغلات جونز لانگ لاسال (JLL) کار می کرد.

در پیام خود، سوما از راهنمای شرینیواس، دندی شرپا، تشکر کرد که “همراه مورد اعتماد او بود” و “همیشه شری را در اولویت قرار داد، حتی قبل از خودش” در طول صعودهایشان. بر اساس گزارش قبلی روزنامه سنگاپور، دندی سعی کرده بود شرینیواس را نجات دهد و به دلیل سرمازدگی انگشتانش در بیمارستان بستری شد.

او همچنین از جامعه کوهنوردی، شرپاهای اپراتور سفرهای ماجراجویی در نپال Seven Summit Treks و JLL برای کمک به جستجوی همسرش تشکر کرد. Seven Summit دیگر برگزارکننده صعود شرینیواس به اورست بود.

علاوه بر این، او از خانواده و دوستان و همچنین وزارت امور خارجه سنگاپور (MFA) و کمیسیون عالی هند سنگاپور و همچنین دولت های نپال و چین برای حمایت هایشان تشکر کرد.

وزارت امور خارجه روز شنبه در بیانیه ای به خانواده شرینواس تسلیت گفت.

سخنگوی آن گفت: «از زمان شروع، کمیسیون عالی سنگاپور در دهلی نو در تماس نزدیک با خانواده بوده است و به کمک کنسولی و حمایت از خانواده در این دوران سخت ادامه خواهد داد. از همه مقامات برای حمایت آنها در تلاش‌های جستجو و نجات قدردانی می‌کنیم.»