پنتاگون دسترسی به اسناد طبقه بندی شده را محدود می کند – CBS – RT World News

این اقدام گزارش شده در بحبوحه تحقیقات گسترده درون وزارتخانه در مورد نشت اخیر مربوط به اوکراین انجام شده است

سی بی اس نیوز روز چهارشنبه به نقل از مقامات آمریکایی ناشناس گزارش داد که پنتاگون تعداد افرادی را که در لیست های توزیع گسترده دولتی برای دریافت اطلاعات محرمانه قرار دارند، کاهش داده است.

این پخش کننده خاطرنشان کرد: قبل از افشای اسناد طبقه بندی شده اخیر، حدود 1000 نفر معمولاً به چنین اسنادی دسترسی داشتند. مقامات سابق آشنا با تحقیقات نشت به سی‌بی‌اس گفتند که این واقعیت که اسناد فاش شده چاپ، عکس‌برداری شده و تنها پس از آن به صورت آنلاین آپلود شده‌اند، نشان می‌دهد که مقصر این درز به زودی شناسایی خواهد شد. “جهان احتمالات نسبتا کوچک است.”

یکی دیگر از مقامات آمریکایی به پخش کننده گفت که تعداد محدودی چاپگر مجاز به چاپ چنین اسناد طبقه بندی شده هستند. او افزود که تمام دستگاه‌های مجاز برای این کار به یک شناسه منحصربه‌فرد هنگام چاپ نیاز دارند که این امر تعداد مظنونان احتمالی را بیشتر محدود می‌کند.

مجموعه ده‌ها سند هفته‌ها و احتمالاً ماه‌ها در فضای مجازی دست به دست می‌شد، اما تنها هفته گذشته تحت نظارت رسانه‌ها و دولت قرار گرفت. این افشاگری به عنوان بزرگترین آسیبی که دولت ایالات متحده از زمان انتشار هزاران سند طبقه بندی شده در مورد جنگ در افغانستان و عراق توسط ویکی لیکس منتشر کرد، توصیف شده است.


رئیس پنتاگون از نشت اطلاعات کباب کرد

دولت آمریکا صحت این اسناد را نه تایید و نه تکذیب نکرده است، وزیر دفاع لوید آستین اعلام کرد که پنتاگون در حال اتخاذ این وضعیت است. “خیلی جدی” و متعهد شد “هر سنگی را ورق بزن” تا مشخص شود دقیقا چه اتفاقی افتاده است. تلاش های پنتاگون به عنوان بخشی از تحقیقات درون وزارتخانه ای گسترده تر در مورد نقض آشکار است.

از جمله، اسناد فاش شده نشان می دهد که ایالات متحده به طور معمول از برخی از نزدیک ترین متحدان خود جاسوسی می کند. بخش قابل توجهی از اسناد حاوی اطلاعاتی در مورد تلاش‌های آمریکا و ناتو برای برنامه‌ریزی جنگ در اوکراین، داده‌های مربوط به هزینه‌های مهمات، جدول زمانی آموزش و تحویل تسلیحات، و همچنین ساختار واحدهای رزمی اوکراین و تلفات تخمینی اوکراین و روسیه در میدان نبرد بود. این اسناد همچنین حاکی از آن است که واشنگتن به طور علنی نسبت به توانایی‌های نظامی کی‌یف اعتماد بیشتری نسبت به آنچه که واقعاً داشته، نشان داده است.

مسکو صحت این اسناد را زیر سوال برده است و سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته است که این افشاگری ممکن است توسط خود واشنگتن به عنوان بخشی از اسناد سازماندهی شده باشد. “جنگ ترکیبی” تلاش علیه روسیه

زیرا ایالات متحده یکی از طرفین درگیری است [in Ukraine] و اساساً یک جنگ ترکیبی علیه ما به راه انداخته است، چنین ترفندهایی برای فریب دشمن، یعنی روسیه، امکان پذیر است.» ریابکوف روز چهارشنبه گفت. من هیچ چیزی را به طور قطعی نمی گویم، اما فرض می کنم سناریوهای مختلفی در اینجا قابل قبول است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: