زن پس از بازسازی زبانش با عضله بازویش دوباره صحبت می کند

زن پس از بازسازی زبانش با عضله بازویش دوباره صحبت می کند

زبان جدید جما، با بافت بازوی او بازسازی شد. (تصویر نماینده)

در حال حاضر بازگرداندن یک عضو پس از تصادف یا جراحی از بدن شما بسیار سخت است، اما با کمک فناوری های بیولوژیکی و پزشکی جدید، گاهی اوقات این کار به دست آمده است.

یک زن بریتانیایی در طی عمل جراحی سرطان شدید، 90 درصد زبان خود را از دست داد. با این حال، توانایی او در صحبت کردن یک بار دیگر، توصیه های کارشناسان را نادیده می گیرد.

مطابق با قطار زیر زمینی، جما ویکس، 37 ساله، گفت که پس از ظاهر شدن یک لکه سفید کوچک در پهلو، شش سال است که با زبانش مشکل داشته است. اما در فوریه امسال، یک سوراخ بزرگ ایجاد شد که به قدری دردناک بود که نمی توانست غذا بخورد. جما نزد دکتر رفت و به او گفتند که مرحله چهارم سرطان دهان و گردن دارد و به سرعت تحت عمل جراحی قرار گرفت.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که پزشکان به او گفته اند که باید بیشتر زبانش را بردارند و پس از بازسازی با استفاده از پیوند بافت بازویش، ممکن است دیگر نتواند صحبت کند. اما زمانی که موفق شد به نامزد و دخترش که فقط چند روز پس از جراحی برای ملاقات آمدند، سلام کند، پیش بینی آنها را رد کرد.

“در ابتدا، بعد از عمل، اصلا نمی‌توانستم صحبت کنم و دکترها فکر می‌کردند که همینطور خواهد ماند. اولین کلمه‌ای که گفتم “سلام” بود که نامزدم و دخترم چند روزی به ملاقات من آمدند. پس از جراحی، گفت: جما.

اصلاً شبیه من نبود، اما پیشرفت بود، که از آن زمان روی آن کار می‌کردم و اکنون مردم بیشتر می‌توانند مرا درک کنند.»