گزارش: چین منطقه پرواز ممنوع تایوان را برای “فعالیت های هوافضا” اعمال می کند

گزارش: چین منطقه پرواز ممنوع تایوان را برای

طبق گزارش ها، چین روز سه شنبه به منطقه اطلاعات پرواز شمالی تایوان هشدار داد.

تایپه:

NHK World به نقل از وزارت حمل و نقل تایوان در روز سه شنبه گزارش داد، پس از انجام یک سری تمرینات نظامی 3 روزه در نزدیکی تایوان، پکن به تایپه اطلاع داد که هفته آینده منطقه پرواز ممنوع در شمال تایوان اجرا خواهد شد.

طبق گزارش‌ها، چین روز سه‌شنبه به منطقه اطلاعات پرواز شمالی تایوان در مورد بسته شدن حریم هوایی آینده هشدار داد تا فعالیت‌های هوافضایی را در این منطقه انجام دهد.

چین گفت که این مدت پنج ساعت در روز از 16 تا 18 آوریل خواهد بود. با این حال، پس از شکایت وزارت تایوان، تنها در 16 آوریل به حدود نیم ساعت کاهش می یابد.

وزارت حمل و نقل هشدار داد که این تعطیلی نامناسب است و خطرات ایمنی قابل توجه و غیرضروری را در شکایت خود علیه چین ایجاد می کند.

بر اساس گزارش NHK World، چین قصد دارد حریم هوایی بر فراز دریاهای آزاد شمال تایوان را مسدود کند، وزیر دفاع تایوان گفت که مقامات دفاعی از نزدیک اقدامات هوافضای پکن را که ممکن است شامل پرتاب ماهواره بالقوه باشد، رصد خواهند کرد.

با ادامه تشدید تنش ها بین تایوان و چین، تایوان اخیراً 91 هواپیما و 12 کشتی نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق را از ساعت 6 صبح روز دوشنبه (10 آوریل) تا سه شنبه (11 آوریل) ردیابی کرد.

وزارت دفاع تایوان در یک بیانیه رسمی اعلام کرد: “91 هواپیمای PLA و 12 کشتی PLAN در اطراف تایوان تا ساعت 6 صبح امروز (UTC+8) شناسایی شدند. 54 فروند از هواپیماهای کشف شده از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده و وارد جنوب غربی تایوان شدند و جنوب شرقی ADIZ.”

وزارت دفاع تایوان گفت: «دیروز، چین سومین روز مانورهای شلیک مستقیم را به پایان رساند، اما هنوز 8 شناور در آب‌های اطراف تایوان در حال فعالیت هستند».

نیروهای مسلح این کشور جزیره‌ای وضعیت را زیر نظر داشتند و هواپیماهای CAP، کشتی‌های نیروی دریایی و سامانه‌های موشکی مستقر در زمین را موظف کردند تا در مواقع اضطراری واکنش نشان دهند.

جنگنده ها و کشتی های جنگی چین در آخر هفته حملات شبیه سازی شده ای را به تایوان انجام دادند. اقدامات پکن باعث اعتراضات در تایوان شد. به گزارش الجزیره، انتظار می‌رود رزمایش‌های پکن در روز دوشنبه شامل تمرینات شلیک مستقیم در استان فوجیان چین باشد که تنها در 80 کیلومتری (50 مایلی) جنوب جزایر ماتسو تایوان قرار دارد.

پس از دیدار تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، چین مانورهای نظامی سه روزه را در اطراف تایوان به نام “شمشیر مشترک” آغاز کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)