پنتاگون در کمک 3 میلیارد دلاری به اوکراین “خطا” کرد – رویترز – RT World News

مقامات به خبرگزاری گفتند که سردرگمی حسابداری ممکن است منجر به دریافت سلاح و مهمات بیشتر کیف شود

رویترز روز پنجشنبه گزارش داد، وزارت دفاع ایالات متحده یک اشتباه حسابداری را کشف کرده است که می تواند منجر به در دسترس بودن سلاح، مهمات و تجهیزات برای اوکراین حتی بیشتر از آنچه قبلاً تصور می شد، شود.

این آژانس به نقل از یک دستیار سنا و یک مقام پنتاگون – هر دو ناشناس – که گفته اند ارتش آمریکا “ارزش را بیش از حد برآورد کرد” برخی از سخت افزارهای آن که توسط کی یف ارسال شده بود “حدود 3 میلیارد دلار”

به گفته منبع آژانس، پنتاگون به جای در نظر گرفتن قیمت اولیه خرید و استهلاک، از هزینه‌های جایگزینی فعلی برای تجهیزاتی که از ذخایر خود گرفته شده است استفاده کرد. بنا بر گزارش ها، وزارت دفاع در حال انجام اقداماتی برای اطلاع رسانی به کنگره است “تعدیل حسابداری.”

سناتور راجر ویکر، جمهوری خواه در کمیته نیروهای مسلح سنا، به رویترز گفت که پنتاگون “اشتباه بزرگ” که می تواند نیازهای آینده متحدان ناتو را دست کم بگیرد.

اولویت ما باید پیروزی اوکراین باشد [Russian President Vladimir] پوتین تغییر یکجانبه محاسبات کمک های نظامی تلاشی برای فریب است و این هدف را تضعیف می کند. سناتور می سی سی پی گفت.

با این حال، به گفته این آژانس، سردرگمی حسابداری ممکن است به منابع بیشتری برای دولت کیف تبدیل شود. طبق گزارش ها، تا روز دوشنبه، کمک های ایالات متحده به اوکراین تنها به 6 میلیارد دلار کاهش یافته است، در حالی که کنگره در دسامبر 48 میلیارد دلار تصویب کرده بود. تصویب بودجه بیشتر در حال حاضر به دلیل بن بست در مورد سقف بدهی ملی دشوار است.


پول ایالات متحده برای اوکراین تمام می شود - Politico

تلاش واشنگتن برای پمپاژ تسلیحات کیف شامل دو مسیر است. سازمان بازرسی ریاست جمهوری (PDA) به پنتاگون اجازه می دهد تا از ذخایر خود – به میزان 21.1 میلیارد دلار تا کنون، در 37 بسته جداگانه، مواد ارسال کند. ابتکار جداگانه کمک امنیتی اوکراین (USAI) از دولت ایالات متحده می‌خواهد که به صنعت نظامی برای ساخت سلاح‌ها و مهمات جدید بپردازد، که بسیاری از آنها هنوز وارد نشده‌اند.

به گزارش رویترز، پنتاگون یادداشتی را در 31 مارس به هر چهار شاخه خدماتی ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی و تفنگداران دریایی ارسال کرد و در آن توضیح داد که چگونه ارزش تجهیزات باید محاسبه شود. این مقام ناشناس پنتاگون که با آژانس صحبت می کرد از نمونه گلوله های توپخانه 155 میلی متری استفاده کرد که بیش از 1.5 میلیون آن به کیف فرستاده شد. در حالی که امروزه قیمت هر کدام حدود 800 دلار است، هزینه آن طی چندین دهه به طور متوسط ​​بسیار کمتر است.

اوکراین بارها گفته است که موفقیت هایش در میدان نبرد به شدت به کمک های غرب بستگی دارد. بر اساس برآوردهای ارتش روسیه، ایالات متحده و متحدانش تا دسامبر 2022 بیش از 100 میلیارد دلار تسلیحات و تجهیزات به اوکراین تحویل داده بودند.

مسکو به واشنگتن هشدار داده است که این خطر رویارویی مستقیم را افزایش می دهد. با این حال، ایالات متحده و ناتو تاکید کرده اند که تسلیح کی یف در واقع آنها را به یک طرف درگیری تبدیل نمی کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: