پلیس تظاهرات گسترده ای را که به دلیل سقوط شدید ارز آغاز شده بود، سرکوب کرد – RT World News

صحنه‌هایی از پلیس با تجهیزات کامل ضدشورش که تلاش می‌کنند تظاهرات را سرکوب کنند، از استانبول می‌آید، زیرا مردم بیشتری در سراسر ترکیه به خیابان‌ها ریخته‌اند که از سقوط بی‌سابقه لیر ناراحت شده‌اند.

افسرانی که کلاه ایمنی به سر دارند و سپرهای خود را حمل می کنند، در حال محاصره خیابان ها در استانبول دیده می شوند، در حالی که پلیس با لباس های سبک تر در میان جمعیت نفوذ کرده و برخی از معترضان را به زور با خود می کشاند.

در حالی که مردم روز چهارشنبه در خیابان‌های شهر ترکیه هجوم آوردند و نحوه مدیریت دولت در بحران مالی را محکوم کردند، پلیس حضور گسترده‌ای داشت. در حالی که بسیاری در تظاهرات شرکت کردند، هزاران نفر دیگر به دلیل افزایش سریع قیمت سوخت در پمپ بنزین ها صف کشیدند. بسیاری دیگر در وحشت دلار آمریکا خریدند. برخی دیگر پول را در محصولات الکترونیکی سرمایه گذاری کردند، در حالی که برخی از شرکت ها فروش خود را در کشور در بحبوحه تورم سرسام آور متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اپل فروش خود را در ترکیه متوقف کرد

این آشفتگی در نتیجه افت لیر ترکیه به پایین‌ترین حد خود رخ داد و 45 درصد از ارزش خود را در سال جاری از دست داد که حدود نیمی از آن در این هفته رخ داد. تنها در روز سه شنبه، 15 درصد نسبت به دلار آمریکا ضرر کرد، اما در روز چهارشنبه تا 7 درصد بهبود یافت. رئیس جمهور رجب طیب اردوغان از کاهش نرخ بهره دفاع کرد – بخشی از دولت او.جنگ اقتصادی استقلال

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!