روسیه یک ماهواره نظامی محرمانه پرتاب می کند که احتمالاً سیستم ضد موشکی است

روسیه یک ماهواره نظامی محرمانه پرتاب می کند که احتمالاً سیستم ضد موشکی است

روسیه روز پنجشنبه با موفقیت یک ماهواره نظامی را که گمان می رود بخشی از سیستم ضد موشکی هشدار اولیه کرملین باشد، در مدار قرار داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک موشک سایوز حامل محموله محرمانه از پایگاه فضایی پلستسک در شمال روسیه در ساعات اولیه صبح پنجشنبه منفجر شد.

این وزارتخانه در بیانیه ای که توسط خبرگزاری اینترفاکس منتشر شد، گفت: در ساعت 0109 به وقت گرینویچ، موشکی پرتاب شد که “دستگاه فضایی را به نفع وزارت دفاع در مدار قرار داد.”

جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

طبق وب‌سایت Spaceflightnow که پرتاب‌های فضایی را پوشش می‌دهد، این پرتاب می‌تواند ماهواره تاندرا را تحویل دهد.

به گزارش اینترفکس، روسیه قبلا ماهواره های توندرا را در سال های 2015، 2017 و 2019 پرتاب کرده است.

وب سایت تخصصی روسی اسپیس وب گفت که مسیر زمینی پرتاب روز پنجشنبه «مطابق با مأموریت های قبلی» است که ماهواره ها را برای سامانه هشدار موشکی روسیه به نام Kupol یا Dome ارسال می کند.

کوپول که در سال 2019 رونمایی شد، برای شناسایی پرتاب موشک های بالستیک و ردیابی آنها تا محل فرود آنها طراحی شده است، اگرچه پیکربندی دقیق آن مشخص نیست.

در سال 2018، ایالات متحده که روسیه را به دنبال توسعه تسلیحات فضایی مظنون می کند، گفت که از “رفتار بسیار غیرعادی” یک ماهواره روسی نگران است. مسکو آنچه را که «ادعاهای بی اساس» خواند، رد کرد.

هفته گذشته، روسیه پس از اینکه ارتش این کشور ماهواره‌ای را که ابری از زباله‌های فضایی ایجاد کرد و خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی را مجبور به پناه گرفتن کرد، با واکنش‌های بین‌المللی منهدم کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)