اینترپل ژنرال اماراتی متهم به شکنجه را به عنوان رئیس جمهور جدید انتخاب کرد

اینترپل ژنرال اماراتی متهم به شکنجه را به عنوان رئیس جمهور جدید انتخاب کرد

آژانس پلیس جهانی اعلام کرد، علیرغم نگرانی سازمان های حقوق بشر و اعضای پارلمان اروپا، یک ژنرال اماراتی متهم به شکنجه روز پنجشنبه به عنوان رئیس اینترپل انتخاب شد.

اینترپل در توییتر خود نوشت: «آقای احمد ناصر الریسی از امارات متحده عربی به عنوان رئیس جمهور (دوره 4 ساله) انتخاب شد.

ژنرال الرئیسی، رئیس نیروهای امنیتی امارات متحده عربی، نقشی عمدتاً تشریفاتی و داوطلبانه خواهد داشت.

یورگن استاک، دبیر کل اینترپل است که مدیریت روزانه سازمان را بر عهده دارد. سهام برای دومین دوره پنج ساله در سال 2019 داده شد.

شکایات “شکنجه” علیه ژنرال اماراتی در ماه های اخیر در فرانسه و ترکیه که این هفته میزبان مجمع عمومی اینترپل در استانبول است، ثبت شده است.

این انتصاب به دنبال کمک مالی سخاوتمندانه امارات به این نهاد مستقر در لیون در فرانسه و اتهاماتی است که ابوظبی از سیستم به اصطلاح “اعلامیه قرمز” اینترپل برای مظنونان تحت تعقیب برای آزار و اذیت مخالفان سیاسی سوء استفاده کرده است.

سه عضو پارلمان اروپا در نامه ای به تاریخ 11 نوامبر به اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، درباره تأثیر انتصاب ژنرال بر اینترپل هشدار دادند.

آنها نوشتند: «انتخاب ژنرال الرئیسی مأموریت و شهرت اینترپل را تضعیف خواهد کرد و به شدت بر توانایی این سازمان برای اجرای مؤثر مأموریت خود تأثیر می گذارد.

و در اکتبر 2020، 19 سازمان غیردولتی، از جمله دیده بان حقوق بشر، نسبت به انتخاب احتمالی رئیسی ابراز نگرانی کردند، او را به عنوان “بخشی از یک دستگاه امنیتی که همچنان به طور سیستماتیک منتقدان صلح جو را هدف قرار می دهد” توصیف کردند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)