پلیس برزیل به خانه بولسونارو یورش برد – اخبار RT World

جستجوی آپارتمان رئیس جمهور سابق به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد جعل سوابق واکسیناسیون کووید-19 انجام شد.

پلیس برزیل روز چهارشنبه به خانه ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور سابق این کشور در برازیلیا، پایتخت این کشور یورش برد و گوشی وی را توقیف کرد. این عملیات بخشی از بیش از ده‌ها جستجوی مرتبط با تحقیق در مورد جعل گواهی‌های واکسیناسیون کرونا در دولت وی بود. این سیاستمدار دست راستی پس از گفتگو با خبرنگاران، هرگونه تخلف را رد کرد.

پلیس گفت که از 16 ملک در برازیلیا و ریودوژانیرو بازدید کرده و شش مظنون به اعضای یک “شبکه جنایی” اعتقاد بر این است که دارد اطلاعات نادرست واکسیناسیون کووید-19 را در سیستم های بهداشت عمومی درج کرده است. به گفته رسانه ها، افراد بازداشت شده شامل نزدیک ترین دستیاران و محافظان بولسونارو هستند.

محققان بر این باورند که سوابق جعل شده در اوج همه گیری – بین نوامبر 2021 و دسامبر 2022 – توسط رئیس جمهور شکاک به واکسن کووید و سایر مقامات برزیلی برای انجام حداقل چهار سفر به ایالات متحده از جمله یک ژنرال سازمان ملل استفاده شده است. نشست مجمع در نیویورک

بولسونارو به طور مشخص در بیانیه پلیس ذکر نشده است، اما پخش کننده برزیلی گلوبو تصاویری را منتشر کرده است که افسران را در مجتمع مسکونی وی نشان می دهد.


قاضی به رئیس جمهور سابق دستور داد در مورد شورش ها شهادت دهد

اوایل روز چهارشنبه، دادگاه عالی برزیل اسنادی را صادر کرد که در آن از رئیس جمهور سابق به عنوان مظنون این پرونده نام برده شد. ارتباط بین او و یک جنایت احتمالی است “قابل قبول، منطقی و قوی،” فایل های خوانده شده

بولسونارو در گفتگو با خبرنگاران پس از جست و جو گفت که از اتفاقی که افتاده متعجب است و تایید کرد که افسران گوشی او را گرفته اند.
وی تمامی اتهامات علیه خود را رد کرد و گفت: من واکسن را دریافت نکردم. هرگز از من کارت واکسیناسیون نخواستند [to enter the US]. هیچ تقلبی از طرف من نیست. من واکسن مصرف نکردم، پریود.»

بولسونارو در دوران ریاست‌جمهوری خود متعهد شد که هرگز کووید-19 را دریافت نخواهد کرد. با این حال، رسانه ها در ماه فوریه گزارش دادند که او به عنوان “واکسینه شده” در پرونده های بهداشتی ذکر شده است.

بولسونارو که سال گذشته در انتخابات ریاست جمهوری به لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا شکست خورد، از مراسم تحلیف رقیب چپ خود صرف نظر کرد و در اواخر دسامبر راهی ایالات متحده شد. او سه ماه در فلوریدا ماند و در ماه مارس به کشورش بازگشت.

بیشتر بخوانید:
متحد رئیس جمهور سابق از نقشه ای برای حفظ او در قدرت پرده برداری می کند

رئیس جمهور سابق با چندین تحقیق دیگر مرتبط با ادعای تقلب در انتخابات، مشکوک به اختلاس هدایای خارجی و تحریک هوادارانش برای تسخیر ساختمان های دولتی در برازیلیا در ژانویه امسال و موارد دیگر مواجه است.