اس جیشانکار با ژانگ مینگ، رئیس سازمان همکاری شانگهای در گوا گفتگو می کند

اس جیشانکار با ژانگ مینگ، رئیس سازمان همکاری شانگهای در گوا گفتگو می کند

اس جایشانکار وزیر امور خارجه این نشست را “مولد” توصیف کرد.

بنولیم، گوا:

وزیر امور خارجه اس جیشانکار با ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای (SCO)، در گوا دیداری دوجانبه داشت و از “حمایت وی از ریاست سازمان همکاری شانگهای هند” قدردانی کرد.

این در حالی است که نشست دو روزه وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در روز پنجشنبه در گوا آغاز شد.

EAM با توصیف تعامل خود با ژانگ مینگ به عنوان “مولد” در حال حاضر، گفت که ریاست جمهوری هند با “تعهد به امنیت سازمان همکاری شانگهای” هدایت می شود.

آقای جایشانکار در توییتر نوشت: “جلسات خود را در سازمان همکاری شانگهای با تعامل سازنده با ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای آغاز کردم. از حمایت او از ریاست سازمان همکاری شانگهای هند قدردانی می کنم. ریاست هند با تعهد به سازمان همکاری شانگهای ایمن هدایت می شود.”

آقای جایشانکار گفت که محورهای اصلی اجلاس سازمان همکاری شانگهای استارت آپ ها، طب سنتی، توانمندسازی جوانان، میراث بودایی و علم و فناوری است.

او در توییتی نوشت: «منتظر یک CFM موفق در گوا هستم.

موضوع ریاست هند بر سازمان همکاری شانگهای در سال 2023 “Secure-SCO” است. هند برای ارتقای تعاملات چندجانبه، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و مردمی در منطقه به سازمان همکاری شانگهای اهمیت ویژه ای می دهد.

در همین حال، آقای جایشانکار قرار است اواخر امروز سه دیدار دوجانبه دیگر با همتایان خود از روسیه، چین و ازبکستان داشته باشد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه صبح پنجشنبه (امروز) برای شرکت در نشست دو روزه وزرای امور خارجه وارد گوا شده است. لاوروف در بدو ورود به هند با هیئتی همراه بود.

وزرای خارجه چین و پاکستان نیز از جمله افرادی هستند که شخصا در این نشست شرکت خواهند کرد. وزرا در مورد طیف وسیعی از موضوعات مهم ژئوپلیتیکی مانند همکاری اقتصادی میان اعضای سازمان همکاری شانگهای و امنیت منطقه گفتگو خواهند کرد.

این دومین بار در سال جاری است که لاوروف به هند سفر می کند. او پیش از این در نشست وزرای خارجه گروه 20 در دهلی نو در ماه مارس امسال شرکت کرده بود.

سازمان همکاری شانگهای (SCO) یک سازمان بین دولتی است که در سال 2001 تأسیس شد. اعضای سازمان همکاری شانگهای (SCO) شامل روسیه، هند، چین، پاکستان و چهار کشور آسیای مرکزی – قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان هستند.

تعامل مداوم با سازمان همکاری شانگهای به هند کمک کرده است تا روابط خود را با کشورهای منطقه که هند با آنها پیوندهای تمدنی مشترک دارد، ارتقا دهد و همسایگی گسترده هند در نظر گرفته شود.

هند در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند در سال 2022 ریاست دوره ای سازمان همکاری شانگهای را بر عهده گرفت.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان نیز برای شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای امروز وارد گوا خواهد شد. با این حال، احتمال وجود روابط دوجانبه میان هند و وزیر خارجه پاکستان تا کنون تایید نشده است.

نشست وزرای خارجه یکی از چندین گردهمایی مهم سازمان همکاری شانگهای است که هند در سال جاری میزبان آن است. همه اعضای سازمان همکاری شانگهای دعوتنامه های رسمی از هند دریافت کرده بودند و شرکت در اجلاس سران توسط وزرای خارجه چین، پاکستان و روسیه تایید شده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)