تیراندازی در مدرسه صربستان – صربستان بعد از تیراندازی مرگبار در مدرسه به هم می ریزد: تمام روز گریه کردم

پلیس صربستان اعلام کرد که یک دانش آموز کلاس هفتم دستگیر شده است.

بلگراد، صربستان:

صربستان روز پنجشنبه یک روز پس از آن که یک مظنون 13 ساله هشت دانش آموز و یک نگهبان امنیتی را به اتهام تهیه لیست قتل به ضرب گلوله کشت، عزادار شد.

این تراژدی ملت بالکان را به لرزه انداخته است. خشونت با اسلحه در مدارس در صربستان بسیار نادر است و رئیس جمهور این کشور تیراندازی روز چهارشنبه را “یکی از سخت ترین روزهای” در تاریخ معاصر خواند.

روز پنجشنبه، مدارس سراسر صربستان یک لحظه سکوت برگزار کردند، در حالی که یک موسسه پیشرو سلامت روان در بلگراد خط تلفن بحران را برای ارائه حمایت روانی به دانش آموزان، معلمان و خانواده های آسیب دیده از تیراندازی باز کرد.

میلوا میلوسویچ، یک وکیل بازنشسته 85 ساله که در نزدیکی مدرسه زندگی می کند، به خبرگزاری فرانسه گفت: “دیروز تمام روز گریه کردم. پسرم اینجا به مدرسه رفت.”

من هرگز این را فراموش نمی کنم، زیرا باید هر روز تا زمانی که می توانم اینجا پیاده روی کنم.

مدرسه ابتدایی ولادیسلاو ریبنیکار در منطقه وراکار در مرکز شهر بلگراد روز پنجشنبه مسدود شد و پلیس از ورودی ساختمان محافظت می کرد.

مردم به قرار دادن گل، اسباب بازی و شمع روشن در یادبود موقت در پیاده‌روی بیرون مدرسه ادامه دادند.

“ما به عنوان انسان کجا هستیم، همدلی ما کجاست؟ کجا همه ما مشکل را متوجه نشدیم، چه در مورد فردی که این کار را انجام داده است و چه در مورد سایر افرادی که منجر به این اتفاق شده اند؟” آنا جوریچ، 37 ساله، ساکن بلگراد، در حالی که نزدیک مدرسه راه می رفت، پرسید.

مقامات بهداشتی گفتند که دو تن از هفت مجروح پس از انجام یک رشته عملیات در وضعیت وخیمی قرار دارند.

صربستان از روز جمعه سه روز عزای عمومی خواهد داشت. این در زمانی است که معمولاً یک زمان جشن است و مردم برای جشن بهار در فضای باز هجوم می‌آورند

وزارت کشور از صاحبان سلاح های گرم خواسته است که اسلحه های خود را در گاوصندوق ها قفل کنند — هشدار داده است که افرادی که از این کار تبعیت نمی کنند سلاح های آنها ضبط خواهد شد.

ساعاتی پس از تیراندازی، الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور آمریکا، طی یک سخنرانی ملی، مجموعه‌ای از اقدامات را برای مهار خشونت‌های مسلحانه پیشنهاد کرد، از جمله توقف دو ساله صدور مجوز برای سلاح گرم.

رئیس جمهور همچنین گفت که فرد مظنون به تیراندازی — دانش آموز ولادیسلاو ریبنیکار — در “بخش روانپزشکی” بازداشت خواهد شد، پس از اینکه دادستان ها گفتند که او به دلیل خردسالی محاکمه نخواهد شد.

مقامات گفتند که او با دو تپانچه مسلح بود — یکی در کوله پشتی اش و دیگری که از آن استفاده می کرد.

وسلین میلیچ، رئیس پلیس بلگراد گفت که مظنون “برای یک ماه تیراندازی را برنامه ریزی کرده بود و لیستی از کودکانی که قصد کشتن آنها را داشت تهیه کرده بود”.

او افزود: «این طرح شبیه چیزی از یک بازی ویدیویی یا یک فیلم ترسناک است، که نشان می‌دهد او با جزئیات برنامه‌ریزی کرده است، طبق کلاس‌ها، چه کسی را منحل کند».

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)