پلیس از حمله با چاقو جهادگران جلوگیری کرد – RT World News

سرویس‌های امنیتی فرانسه از حمله با چاقو در مکان‌های عمومی در فصل کریسمس جلوگیری کردند. دو مظنون به هوادار دولت اسلامی که امیدوار بودند خریداران تعطیلات را با چاقو بزنند و به عنوان شهید بمیرند، دستگیر شدند.

وزیر کشور جرالد دارونین تایید شده دستگیری دو نفر در روز چهارشنبه توسط اداره کل امنیت داخلی (DGSI) با پیوند به گزارش روزنامه Le Parisien.

تهدید تروریستی در فرانسه همچنان در سطح بالایی قرار دارد، ما گارد خود را پایین نمی آوریم. درمانین گفت.


افراد مرتبط با مهاجم چاقوی کن که

به گزارش رسانه ها به نقل از منابع داخل قوه قضاییه فرانسه، DGSI دو مرد را که هر دو 23 ساله بودند، در 29 نوامبر در بخش ایل دوفرانس دستگیر کرد. یکی در Meaux و دومی در Pecq در آن سوی پاریس بازداشت شد. آنها در 3 دسامبر به عنوان بخشی از تحقیقاتی که توسط دادستان های ضد تروریسم آغاز شد، متهم و زندانی شدند. هیچ کدام با نام شناسایی نشده اند.

یکی از مظنونان به پلیس اعتراف کرد که قصد داشتند تا کریسمس در مکان های عمومی حملات با چاقو انجام دهند و به عنوان شهید بمیرند. اهداف بالقوه آنها شامل مراکز خرید، دانشگاه ها و خیابان های عمومی شلوغ بود. به گزارش BFMTV، ادبیات جهادی و ادبیات دولت اسلامی (داعش، سابقاً داعش) در بازرسی از خانه های آنها پیدا شد.

مظنون دیگر به الف اعتراف کرد “شیفتگی” به گزارش خبرگزاری فرانسه، با داعش اما برنامه ریزی برای حملات را رد کرد. به گفته یک منبع پلیس، او قبلاً در آوریل 2019 توسط دادگاه نوجوانان پاریس به چهار سال حبس محکوم شده بود که 30 ماه آن به حالت تعلیق در آمده بود.

پلیس فرانسه گفت که این دو مرد ابتدا در شبکه های اجتماعی با یکدیگر تماس گرفتند و بعداً شخصاً با هم ملاقات کردند.