آفریقای جنوبی تقویت کننده واکسن کرونا برای بزرگسالان را تایید کرد

آفریقای جنوبی تقویت کننده واکسن کرونا برای بزرگسالان را تایید کرد

Pfizer، BioNTech گفت که دو دوز واکسن آنها ممکن است برای محافظت در برابر Omicron کافی نباشد (فایل)

ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی:

آفریقای جنوبی روز چهارشنبه واکسن های تقویت کننده کروناویروس فایزر را برای افراد بالای 18 سال تایید کرد، زیرا نوع Omicron بر افزایش عفونت های جدید غالب است.

سازمان محصولات بهداشتی آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که سومین دوز واکسن را “در افراد 18 سال به بالا مجاز می‌کند تا حداقل شش ماه پس از دوز دوم تزریق شود”.

به کودکان مبتلا به نقص ایمنی شدید بین 12 تا 17 سال می توان واکسن سوم را حداقل 28 روز پس از دوز دوم تزریق کرد.

این بیانیه ساعاتی پس از آن منتشر شد که BioNTech و Pfizer اعلام کردند که دو دوز واکسن آنها ممکن است برای محافظت در برابر نوع بسیار جهش‌یافته Omicron که باعث نگرانی جهانی از انتقال سریع‌تر از سویه‌های قبلی می‌شود، کافی نباشد.

در نتایج اولیه منتشر شده در روز چهارشنبه، شرکت‌های داروسازی تاکید کردند که اقدامات آنها پس از شلیک سوم “هنوز در پیشگیری از کووید-19، همچنین در برابر Omicron” موثر است.

نتایج اولیه یک مطالعه کوچک در آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که توانایی آنتی‌بادی‌های واکسن Pfizer-BioNTech در خنثی‌سازی Omicron، در مقایسه با نوع بتا قبلی کرونا، تا ۴۰ برابر کاهش یافته است.

کووید با مجموع 3,071,064 عفونت شناسایی شده و 90,038 مرگ و میر، شدیدتر از هر کشور دیگری در این قاره آفریقای جنوبی را تحت تأثیر قرار داده است.

تعداد موارد جدید در روز پنجشنبه به 19842 نفر رسید که از 13147 روز قبل افزایش یافته است.

Netcare که یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های بیمارستان‌های خصوصی آفریقای جنوبی است، گفت که بیماران بستری شده با نوع Omicron علائم بسیار خفیف‌تری نسبت به انواع قبلی نشان داده‌اند.

ریچارد فریدلند، مدیرعامل Netcare در بیانیه‌ای گفت: علائم آنها بسیار خفیف‌تر از هر چیزی است که در طول سه موج اول تجربه کردیم.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: از صدها نفری که در مراکز بهداشتی خود به کووید مبتلا شده‌اند، «تقریباً همه بیماران با علائم خفیف تا متوسط ​​شبیه آنفلوآنزا، از جمله انسداد یا آبریزش بینی، سردرد و خراش یا گلودرد مراجعه کرده‌اند».

حدود 90 درصد از بیماران کووید-19 که در بیمارستان‌های آن بستری می‌شوند نیازی به اکسیژن درمانی ندارند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)