بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، توصیه می کند که از خانه کار کنید، گذرنامه های واکسن را در میان افزایش Omicron اجباری می کند.

بریتانیا توصیه می کند که از خانه کار کنید، گذرنامه های واکسن را در میان افزایش Omicron تعیین می کند

بوریس جانسون از بریتانیا گفت واضح است که Omicron سریعتر از دلتا در حال گسترش است. (فایل)

لندن:

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز چهارشنبه از تشدید محدودیت‌های ویروس در انگلیس با افزایش موارد ابتلا به نوع Omicron، از جمله راهنمایی برای کار از خانه و گذرنامه‌های واکسن اجباری خبر داد.

جانسون در یک جلسه توجیهی گفت که از آنجایی که نرخ موارد Omicron هر دو تا سه روز دو برابر می‌شود، «مسئولیت‌پذیری و حرکت به سمت طرح B در انگلیس» است.

نخست وزیر انگلیس گفت که به عنوان بخشی از یک مجموعه اقدامات، دولت توصیه هایی را برای کار در خانه در انگلیس از روز دوشنبه مجدداً معرفی می کند.

وی افزود: دولت تا یک هفته دیگر نشان دادن پاسپورت واکسن کووید در انگلیس را برای اولین بار اجباری می کند، در حالی که دولت های واگذار شده اسکاتلند و ولز قبلاً اقدامات مشابهی را انجام داده اند.

جانسون گفت که اینها “برای ورود به کلوپ های شبانه و مکان هایی که در آن جمعیت زیادی جمع می شوند” مورد نیاز است.

او گفت که دولت همچنین پوشیدن ماسک را در “اکثر اماکن عمومی سرپوشیده، از جمله تئاتر و سینما” الزامی قانونی کرده است.

جانسون گفت که به طور فزاینده ای آشکار می شود که نوع Omicron بسیار سریعتر از نوع دلتا غالب است و “هنوز نمی توانیم تصور کنیم که Omicron نسبت به انواع قبلی شدت کمتری دارد.”

او گفت: «ما باید امروز به همان شکلی که هستیم پاسخ دهیم.» در حالی که اصرار داشت اقدامات جدید به منزله قرنطینه نیست و مردم می‌توانند به جشن‌های کریسمس و برنامه‌های کودکانه مانند نمایش‌های مولودی ادامه دهند.

نخست وزیر بر اهمیت استفاده مردم از واکسن و دوزهای تقویت کننده در حال حاضر تاکید کرد.

او گفت: «بزرگترین کاری که هر یک از ما می‌توانیم انجام دهیم این است که به‌محض اینکه نوبت ما می‌رسد، این تقویت‌کننده را دریافت کنیم.»

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)