پس از بیش از 3 سال، جو بایدن به وضعیت اضطراری کووید در ایالات متحده پایان داد

پس از بیش از 3 سال، جو بایدن به وضعیت اضطراری کووید در ایالات متحده پایان داد

رئیس جمهور جو بایدن روز دوشنبه به طور رسمی به وضعیت اضطراری ملی بهداشت کووید پایان داد.

واشنگتن:

رئیس جمهور جو بایدن روز دوشنبه به طور رسمی به وضعیت اضطراری بهداشت ملی کووید پایان داد که بیش از سه سال پشتوانه تلاش های فوق العاده برای ارائه مراقبت از کشوری بود که در آن بیش از یک میلیون نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

کاخ سفید گفت بایدن قانونی را امضا کرد که قبلاً توسط کنگره تصویب شده بود “که به وضعیت اضطراری ملی مربوط به همه گیری کووید-19 پایان می دهد.”

با این کار، جریان‌های مالی هنگفت برای آزمایش‌های کووید، واکسن‌های رایگان و سایر اقدامات اضطراری که با هم جمع شده‌اند – از ژانویه 2020 – برای تلاش برای رهایی بزرگترین اقتصاد جهان از چنگال همه‌گیری جهانی بسته می‌شوند.

تأثیری که پایان وضعیت اضطراری بر مرز جنوبی با مکزیک که از قبل متشنج خواهد بود، کمتر مشخص است، جایی که مقامات ایالات متحده برای مدیریت جریان مهاجران غیرقانونی و تعداد زیادی از پناهجویان تلاش کرده اند.

قاعده ای که به عنوان عنوان 42 شناخته می شود در طول اورژانس رسمی بهداشتی برای اعمال محدودیت های سختگیرانه برای پذیرش ورود افراد بدون مدرک استفاده شد. این قرار است به پایان برسد و دولت را مجبور کند تا اگر می‌خواهد از پتانسیل آسیب‌رسان سیاسی هجوم‌های جدید جلوگیری کند، مکانیسم قانونی متفاوتی را اتخاذ کند.

یک مقام ارشد در کاخ سفید به خبرگزاری فرانسه گفت که استفاده از عنوان 42 “انتظار می رود در 11 می به پایان برسد.”

کاخ سفید گفت، اگرچه ایالات متحده اکنون به طور رسمی به همه گیری جهانی پشت می کند، اما دولت بایدن در حال حاضر روی یک واکسن نسل بعدی و سایر اقدامات برای مبارزه با هر نوع ویروس در آینده کار می کند.

یک مقام ارشد دولت به خبرگزاری فرانسه گفت: «پروژه NextGen توسعه سریع نسل بعدی واکسن‌ها و درمان‌ها را از طریق همکاری‌های دولتی و خصوصی تسریع و ساده‌سازی می‌کند».

حداقل مبلغ 5 میلیارد دلار برای “کمک به تسریع پیشرفت علمی” و “جلوگیری از ویروسی که به سرعت در حال تکامل است که باعث کووید-19 می شود” در دسترس است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)