طالبان می گویند زنان به دلیل بی حجابی از ورود به رستوران های بیرونی منع شده اند

طالبان می گویند زنان به دلیل بی حجابی از ورود به رستوران های بیرونی منع شده اند

طالبان گفته اند که این تصمیم به این دلیل گرفته شده است که گفته می شود زنان حجاب ندارند.

کابل:

به گزارش فاکس نیوز، طالبان روز دوشنبه ورود خانواده ها و زنان را به رستوران های دارای باغ یا فضای سبز در ولایت هرات افغانستان ممنوع کرد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که روحانیون مذهبی از اختلاط جنسیت در چنین مکان هایی شکایت کردند. مقامات افغان می گویند که محدودیت ها به دلیل اختلاط جنسیتی و یا به دلیل بی حجابی زنان ایجاد شده است. تا کنون، این ممنوعیت فقط برای رستوران های دارای فضای سبز در ولایت هرات اعمال می شود.

ممنوعیت غذاخوری در فضای باز فقط در مورد مؤسسات در هرات اعمال می شود، جایی که چنین اماکنی برای مردان باز است. به گزارش فاکس نیوز، باز محمد نذیر، معاون ریاست وزارت معاونت و فضیلت در هرات، گزارش های رسانه ها مبنی بر اینکه همه رستوران ها برای خانواده ها و زنان ممنوع است را تکذیب کرد و آنها را به عنوان تبلیغات رد کرد.

او گفت که این فقط در مورد رستوران‌هایی با مناطق سبز، مانند پارک، که مردان و زنان می‌توانند در آنجا ملاقات کنند، اعمال می‌شود. پس از شکایت های مکرر علما و مردم عادی، محدودیت هایی را تعیین کردیم و این رستوران ها را تعطیل کردیم».

عزیزرحمن المهاجیر، رئیس معاونت و فضیلت در هرات، می گوید: “مثل پارک بود اما اسمش را گذاشتند رستوران و زن و مرد در کنار هم بودند. خدا را شکر اکنون اصلاح شده است. همچنین ممیزان ما هستند. با مشاهده تمام پارک هایی که زنان و مردان در آن جا می روند.”

این آخرین مورد از تعداد زیادی از محدودیت‌های اعمال شده توسط طالبان از زمان به دست گرفتن قدرت در آگوست 2021 بود. آنها دختران را از کلاس‌های درس خارج از کلاس ششم و زنان را از دانشگاه‌ها، اکثر انواع شغل، از جمله مشاغل در سازمان ملل، محروم کرده‌اند. ورود آنها به فضاهای عمومی مانند پارک ها و سالن های ورزشی نیز ممنوع است.

به گزارش طلوع نیوز، در همین حال، اتحادیه اروپا کمک به طالبان را با لغو ممنوعیت زنان کارگر افغان محدود کرد.

اتحادیه اروپا گفت که ممنوعیت کار زنان برای سازمان های ملل متحد، قوانین بین المللی را نقض می کند و کمک به افغانستان بدون توجه به جنسیت قابل ارائه نیست، فعالیت های کمک رسانی مجدداً مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که از زمان ممنوعیت کار زنان در آژانس های سازمان ملل، 3300 کارمند مرد و زن این سازمان در خانه مانده اند.

از زمانی که طالبان در اوت 2021 کنترل افغانستان را به دست گرفتند، وضعیت زنان در این کشور بدتر شده است. زنان در این کشور از پست‌های رهبری منع شده‌اند و اجازه کار و سفر ندارند مگر اینکه همراه مرد همراه باشند.

طالبان وعده داده بودند که تمام مکاتب را در 23 مارس سال جاری بازگشایی کنند، اما در عوض، موسسات متوسطه را برای دختران در آن روز تعطیل کردند.

هنوز خبری در مورد زمان بازگشایی این مدارس و یا نامحدود بودن این ممنوعیت وجود ندارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)