پرونده محرمانه دادگاه گوانتانامو حاکی از آن است که برخی از هواپیماربایان 11 سپتامبر ماموران سیا بودند – RT World News

پرونده انفجاری دادگاهی از کمیسیون نظامی گوانتانامو – دادگاهی که پرونده متهمان انجام حملات تروریستی “11 سپتامبر” در نیویورک را بررسی می کند – ظاهراً غیرقابل تصور را تأیید کرده است.

این سند در ابتدا از طریق دادگاه گوانتانامو منتشر شد، اما در حالی که عمومی بود، به طور کامل ویرایش شد. محققان مستقل یک نسخه پاک نشده به دست آوردند. این گزارشی است توسط بازپرس ارشد کمیسیون، کهنه سرباز DEA، دون کانسترارو، از تحقیقات شخصی او در مورد دخالت احتمالی دولت عربستان سعودی در حملات 11 سپتامبر، که به درخواست وکلای متهمان انجام شده است.

دو نفر از هواپیماربایان توسط سیا تحت نظارت دقیق قرار داشتند و ممکن است، آگاهانه یا ناخواسته، مدت ها قبل از پرواز هواپیماها به ساختمان های مرکز تجارت جهانی، توسط لنگلی استخدام شده باشند.


این صومعه نمادین کیف از مغول‌ها، نازی‌ها و بلشویک‌ها جان سالم به در برد - آیا می‌تواند در برابر زلنسکی مقاومت کند؟

داستان دو مرد

از میان بسیاری از رازهای ماندگار حملات 11 سپتامبر که هنوز بیش از دو دهه بعد هنوز حل نشده است، شاید بزرگترین و جدی ترین آنها مربوط به فعالیت های نواف الحزمی و خالد المحضر در 18 ماه منتهی به آن روز سرنوشت ساز باشد. این زوج در ژانویه 2000 با ویزای چند بار ورود به ایالات متحده سفر کردند، علیرغم اینکه مکرراً توسط سیا و NSA به عنوان تروریست های احتمالی القاعده معرفی شده بودند.

درست چند روز قبل از ورودشان، آنها در نشست سران القاعده در کوالالامپور شرکت کردند که در جریان آن احتمالاً جزئیات کلیدی حملات 11 سپتامبر مورد بحث و توافق قرار گرفته است. این جلسه به طور مخفیانه توسط مقامات مالزی به درخواست مستقیم ایستگاه الک (Alec Station) سازمان سیا، یک واحد ویژه که برای ردیابی اسامه بن لادن ایجاد شده بود، عکسبرداری و فیلمبرداری شد، اگرچه به طرز عجیبی هیچ صدایی ضبط نشد.

با این حال، این پیشینه باید برای جلوگیری از ورود حزمی و میذار به ایالات متحده کافی باشد – یا حداقل برای اطلاع اف بی آی از حضور آنها در کشور کافی باشد. همانطور که بود، آنها برای یک دوره شش ماهه در فرودگاه بین المللی لس آنجلس بدون حادثه پذیرفته شدند و نمایندگان دفتر در ایستگاه الک از به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با مافوق خود توسط سیا جلوگیری کردند.

ما باید در این مورد به دفتر بگوییم. این افراد به وضوح بد هستند. حداقل یکی از آنها دارای ویزای چند بار ورود به ایالات متحده است. ما باید به FBI بگوییم.» مارک روسینی، یکی از اعضای الک استیشن، صحبت با همکارانش را به یاد می آورد. “[But the CIA] به من گفت: “نه، این مورد FBI نیست، صلاحیت FBI نیست.”

حزمی و میذار بلافاصله پس از ورود با یک تبعه سعودی مقیم کالیفرنیا به نام عمر البیومی در رستوران فرودگاه مواجه شدند. در طول دو هفته بعد، او به آنها کمک کرد تا آپارتمانی در سن دیگو پیدا کنند، اجاره نامه آنها را امضا کرد، 1500 دلار برای اجاره آنها به آنها داد و آنها را به انور العولقی، امام جماعت مسجد محلی معرفی کرد. العولقی در سال 2011 در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در یمن کشته شد.

پس از 11 سپتامبر، بیومی به طور شگفت‌انگیزی مورد توجه تحقیقات اف‌بی‌آی در مورد دخالت احتمالی عربستان در حملات موسوم به عملیات Encore قرار گرفت. در مصاحبه ای در سال 2003 با بازرسان در ریاض، او ادعا کرد که ملاقاتش با حزمی و میذار تصادفی بوده است – او شنید که آنها به زبان عربی صحبت می کنند، متوجه شد که آنها نمی توانند انگلیسی صحبت کنند و تصمیم گرفت از طریق خیریه به آنها کمک کند.


در آغوش گرفتن امپراتوری: الحاق به ناتو برای فنلاند که زمانی بی طرف معروف بود چه معنایی دارد؟

این دفتر به نتیجه بسیار متفاوتی رسید – بیومی یک عامل اطلاعاتی سعودی و بخشی از یک شبکه گسترده تر وهابیت شبه نظامی در ایالات متحده بود که تعداد بی شماری از تروریست های بالقوه و بالفعل را کنترل می کرد و فعالیت های مخالفان مخالف ریاض را در خارج از کشور زیر نظر داشت. علاوه بر این، انکور به احتمال 50/50 قضاوت کرد که او قبل از وقوع حملات 11 سپتامبر اطلاعات پیشرفته‌ای در مورد حملات 11 سپتامبر داشت، و همچنین دولت عربستان نیز چنین کرد.

چرا پنهان بود؟

این حقایق انفجاری تا مارس 2022 از دید عموم پنهان ماند، زمانی که مجموعه ای از اسناد FBI به درخواست کاخ سفید از حالت طبقه بندی خارج شد. پرونده تازه منتشر شده کمیسیون نظامی گوانتانامو، تماس بایومی با حزمی و میذار را روشن تر می کند – و به نوبه خود، علاقه شدید سیا به آنها، فعالیت های آنها در طول اقامت آنها در ایالات متحده، و امتناع از افشای حضور آنها در FBI تا دیروقت. آگوست 2001.

این پرونده گزارشی است توسط بازپرس ارشد کمیسیون، دون کانسترارو، کهنه کار DEA، از تحقیقات شخصی وی در مورد دخالت احتمالی دولت عربستان سعودی در حملات 11 سپتامبر، که به درخواست وکلای متهمان انجام شده است. بر اساس بررسی اطلاعات طبقه بندی شده توسط و مصاحبه با نمایندگان FBI و پنتاگون، محتوا به شدت حاکی از آن است که سیا از تحقیقات رسمی برای پنهان کردن نفوذ خود در القاعده جلوگیری کرده است.

این قضاوت چهار مامور مجزا و ناشناس FBI است که توسط Canestraro مصاحبه شده و روی تحقیقات در مورد حملات 11 سپتامبر کار می کردند. محترقه ترین اتهامات توسط یکی از ماموران اداره که در گزارش خود به نام “CS-23” نامیده می شود، انجام شد. “دانش گسترده در مورد مسائل ضد تروریسم و ​​ضد جاسوسی.”

CS-23 بازگو کرد که چگونه سیا مکرراً در تحقیقات خود در مورد بایومی به FBI دروغ گفته و سنگ تمام گذاشت. به عنوان مثال، در حالی که مقامات آژانس در پاسخ به سؤال نمایندگان عملیات Encore ادعا کردند که هیچ پرونده ای در مورد او ندارند، CS-23 در واقع می دانست که این یک “کاذب” است، و سیا چندین پرونده عملیاتی را در مورد بایومی نگهداری می کرد که به اندازه یک ردیابی کاغذی گسترده بود. .

علاوه بر این، CS-23 مطمئن بود که سیا از روابط ارتباطی خود با سرویس‌های اطلاعاتی عربستان سعودی برای جذب حزمی و میذار و دور زدن قوانین منع آژانس از انجام عملیات جاسوسی در خاک ایالات متحده با استفاده از ریاض به عنوان راه حل استفاده می‌کند.


مات: ستارگان روسیه و چین خود را برای درگیری پر تنش در قزاقستان آماده می کنند

این حساب توسط بازپرس دیگر FBI، ‘CS-3’ پشتیبانی شده است، که در ادامه ادعا می کند که بایومی در حال ایجاد حساب های بانکی و اجاره آپارتمان برای دو هواپیماربای در سن دیگو است. “به دستور سیا انجام شد.” سپس هر اطلاعاتی که به بایومی ارائه می‌شود به ایستگاه الک بازگردانده می‌شود.

CS-3 عجیب بود که این واحد سیا، مستقر در ایالات متحده و کارکنان آن توسط تحلیلگران، در استخدام عوامل القاعده نقش داشته است، زیرا این کار معمولاً بر عهده افسران پرونده است که در عملیات های مخفی در خارج از کشور آموزش دیده اند. ‘CS-IO’ موافق بود که این ترتیب بود “بسیار غیر معمول” و آن را ساخت “تقریبا غیر ممکن برای [Alec] ایستگاهی برای توسعه خبرچین ها در داخل القاعده از پایگاه آن در چندین هزار مایل از کشورهایی که القاعده مظنون به فعالیت است.

با وجود چنین سرنخ‌های وسوسه‌انگیز، CS-23 ادعا می‌کند که مقامات ارشد اف‌بی‌آی تحقیقات بیشتر درباره رابطه سیا با بایومی و استخدام حزمی و میذار را سرکوب کرده‌اند و نمایندگان دفتری که در برابر تحقیقات مشترک سنا و کنگره در مورد 11 سپتامبر شهادت می‌دهند، دستور داده شده است که این موضوع را فاش نکنند. مشارکت کامل عربستان سعودی با القاعده.

به نوبه خود، CS-3 اظهار داشت که قبل از اینکه آنها و همکارانشان توسط تحقیقات مشترک مصاحبه شوند، مقامات سیا در الک استیشن به آنها گفته بودند که به طور کامل با بازرسان همکاری نکنند و آنها به دنبال “دار آویختن یک نفر” برای 11 سپتامبر بودند.

Canestraro هیچ نتیجه‌ای در مورد اینکه چرا سیا اطلاعات حیاتی FBI را قبل از حملات پنهان کرده است، که احتمالاً می‌توانست از اجرای آن‌ها جلوگیری کند، و چرا این اداره متعاقباً با پنهان‌کاری آژانس همراهی کرد، نمی‌کند. اگرچه یک پاسخ به دلیل ماهیت غیرعادی راه اندازی ایستگاه الک ارائه شده است.

به عبارت دیگر، آژانس به دور از نفوذ به یک هسته القاعده برای جلوگیری از تروریسم، به دنبال نفوذ و هدایت فعالیت های خود به منظور ایجاد تروریسم، خارج از کانال های استاندارد استخدام بود. اف‌بی‌آی پس از برخورد با چنین همدستی هیولایی، به خوبی می‌دانست که کل موضوع را به خوبی رها کند.