چین اولین مرگ انسان را بر اثر آنفولانزای پرندگان H3N8 ثبت کرد: WHO

چین اولین مرگ انسان را بر اثر آنفولانزای پرندگان H3N8 ثبت کرد: WHO

به گفته سازمان بهداشت جهانی، بیمار چندین بیماری زمینه‌ای داشت و سابقه تماس با طیور زنده را داشت.

پکن:

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد یک زن چینی اولین فردی است که بر اثر نوعی آنفولانزای پرندگان که در انسان نادر است جان خود را از دست داده است، اما به نظر نمی رسد که این گونه بین مردم سرایت کند.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای در اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرد که این زن 56 ساله اهل استان جنوبی گوانگدونگ، سومین فردی است که به آنفلوآنزای پرندگان زیرگروه H3N8 مبتلا شده است.

همه موارد در چین بوده است که دو مورد اول در سال گذشته گزارش شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های استان گوانگدونگ در اواخر ماه گذشته سومین عفونت را گزارش کرد اما جزئیاتی از مرگ این زن ارائه نکرد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، بیمار چندین بیماری زمینه‌ای داشت و سابقه تماس با طیور زنده را داشت.

عفونت های پراکنده در افراد مبتلا به آنفولانزای پرندگان در چین رایج است، جایی که ویروس های آنفولانزای مرغی به طور مداوم در جمعیت های بزرگ طیور و پرندگان وحشی در گردش هستند.

سازمان جهانی بهداشت گفت که نمونه‌های جمع‌آوری‌شده از بازار مرطوبی که این زن قبل از بیمار شدن از آن بازدید کرده بود، از نظر آنفلوانزای A(H3) مثبت بود، که نشان می‌دهد ممکن است این منبع عفونت بوده باشد.

اگرچه در افراد نادر است، اما H3N8 در پرندگان رایج است که در آن نشانه‌ای از بیماری ایجاد نمی‌کند. همچنین سایر پستانداران را نیز آلوده کرده است.

WHO گفت که هیچ مورد دیگری در میان تماس های نزدیک زن آلوده مشاهده نشد.

بر اساس اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد این ویروس به راحتی از فردی به فرد دیگر سرایت نمی‌کند و بنابراین خطر انتشار آن در بین انسان‌ها در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی کم تلقی می‌شود. WHO در بیانیه اعلام کرد.

نظارت بر همه ویروس های آنفلوانزای پرندگان با توجه به توانایی آنها در تکامل و ایجاد یک بیماری همه گیر مهم تلقی می شود.

(گزارش توسط دومینیک پاتون؛ ویرایش توسط کریستوفر کوشینگ)

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)