ایلان ماسک می گوید مالکیت توییتر «بسیار دردناک» است، اگر …

ایلان ماسک می گوید مالکیت توییتر «بسیار دردناک» است، اگر ...

ایلان ماسک در اکتبر سال گذشته توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد.

ایلان ماسک میلیاردر گفته است که اداره توییتر که در اکتبر سال گذشته به قیمت 44 میلیارد دلار خرید، “بسیار دردناک” و “یک ترن هوایی” بوده است. آقای ماسک همچنین گفت که اگر فرد مناسب را پیدا کند، شرکت را می فروشد. تاجر این نظرات را در یک بی بی سی مصاحبه ای که صبح چهارشنبه در فضای مجازی توییتر پخش شد. این مصاحبه چند روز پس از آن صورت می گیرد که پخش کننده بریتانیایی با برچسب گذاری حساب توییتر خود به عنوان “رسانه ای با بودجه دولت” مخالفت کرد. این بی بی سی با توییتر تماس گرفت و تاکید کرد که همیشه مستقل بوده است.

آقای ماسک در پاسخ به سوالی درباره زمان حضورش در توییتر گفت: “این کسل کننده نبود. این یک ترن هوایی بسیار خوب بود.” مدیر عامل تسلا وضعیت “در چند ماه گذشته کاملاً استرس زا بوده است” اما افزود که خرید این شرکت کار درستی بود.

آقای ماسک گفت: «میزان کار به این معنی است که من گاهی اوقات در دفتر می‌خوابم.

گمانه زنی ها در مورد قصد آقای ماسک برای فروش پلتفرم میکروبلاگینگ پس از آنکه اسنادی که این شرکت در دادگاهی در کالیفرنیا علیه شکایتی ارائه کرد نشان داد شرکت توییتر پس از ادغام با یک شرکت تازه تاسیس به نام X Corp، دیگر به یک شرکت مستقل تبدیل شده است.

در این سند آمده بود که توییتر “دیگر وجود ندارد”.

این اعلامیه مطابق با مسیری است که آقای ماسک از شرکت می خواهد. پس از خرید توییتر در سال گذشته، آقای ماسک گفته بود که این تصمیم در نهایت “تسریع کننده ای برای ایجاد X، برنامه همه چیز” است.

X.com در ابتدا یک بانک آنلاین بود که آقای ماسک آن را در سال 1999 تأسیس کرد. یک سال بعد با شرکت نرم افزاری Confinity Inc ادغام شد و نام خود را به PayPal تغییر داد.

مشخص نیست که این تغییر برای توییتر چه معنایی دارد، چرا که از زمان روی کار آمدن آقای ماسک شاهد تغییرات اساسی بوده است. با این حال، یک مهندس نرم افزار مستقل به نیویورک تایمز گفت که این تغییرات “تا حد زیادی زیبایی بوده اند”.

همچنین بخوانید | تغییر نام، تغییر لوگو: چگونه ماسک تجربه توییتر را تغییر داد

اخیراً، آقای ماسک عبارت W را در نام پلتفرم میکروبلاگینگ در خارج از دفتر مرکزی شرکت در سانفرانسیسکو پوشش داد و بسیاری را شوکه کرد. قبل از آن، میلیاردر برای مدت کوتاهی لوگوی نمادین پرنده آبی را با میم doge در نسخه وب توییتر جایگزین کرد.

او همچنین چندین حساب کاربری را که قبلاً مشمول ممنوعیت مادام العمر بودند، بازگرداند، از جمله اکانت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، که بحث بزرگی را در میان کاربران برانگیخت.

مدت کوتاهی پس از تبدیل شدن به “سرپرست توئیت”، آقای ماسک طرحی را اعلام کرد که به سروصدای بزرگی انجامید – برای پیوستن به باشگاه انحصاری کسانی که دارای تیک آبی آرزو هستند، 8 دلار دریافت کنند. بسیاری از افراد مشهور این طرح را مورد انتقاد قرار دادند، اما آقای ماسک آن را با ذکر هزینه های اداره شرکت توجیه کرد.

جدای از این، او همچنین رنگ هایی را برای دسته بندی ها در نظر گرفت – طلایی برای شرکت ها، خاکستری برای دولت ها و چک آبی برای افراد از جمله افراد مشهور.