پرونده علیه نخست وزیر سابق پاکستان در 5 نکته توضیح داده شده است

عمران خان دستگیر شد: پرونده علیه نخست وزیر سابق پاکستان در 5 نکته توضیح داده شد

عمران خان روز سه شنبه در بیرون دادگاه عالی اسلام آباد بازداشت شد.

عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان روز سه شنبه توسط تکاوران شبه نظامی بازداشت شد. آقای خان از بیرون دادگاه عالی اسلام آباد که برای رسیدگی به پرونده فساد به آنجا آمده بود رانده شد.

در اینجا پنج نکته در مورد پرونده علیه عمران خان وجود دارد:

  1. این پیرمرد 70 ساله با ده ها مورد در پاکستان مواجه است. این دستگیری روز سه شنبه در تحقیقات دفتر ملی پاسخگویی (NAB) در مورد پرونده القادر تراست اتفاق افتاد. ژئو نیوز.

  2. دنیای نیوز به اسناد مربوط به این معامله دسترسی پیدا کرد که نشان می‌دهد آقای خان، همسرش بوشرا بی‌بی و دیگر رهبران حزبش، تحریک انصاف پاکستان (PTI) یک اعتماد تشکیل دادند تا دانشگاه القادر را برای ارائه «آموزش با کیفیت» در این کشور ایجاد کنند. جلوم در ایالت پنجاب پاکستان زمانی که به قدرت رسید.

  3. مدیریت این تراست به یک توسعه‌دهنده املاک واگذار شد که 458 کانال (231683 متر مربع) زمین را اهدا کرد که ارزش آن 244 میلیون روپیه پاکستان در سال 2019 بود. اخبار.

  4. سپس این زمین ابتدا به تاجری به نام زلفی بخاری و سپس پس از ایجاد آن در ژانویه 2021 به تراست منتقل شد.

  5. به مدت یک سال، این تراست کمک های مالی میلیونی دریافت کرد. در همین حال، هزینه‌ها زیاد نبود، زیرا دانشگاه تا دسامبر 2022 فقط 100 دانشجو ثبت نام کرده بود. طبق اتهامات، آقای خان و دیگران ظاهراً 50 میلیارد روپیه پاکستان – 190 میلیون پوند در آن زمان – که توسط آژانس ملی جنایات بریتانیا ارسال شده بود، تعدیل کردند. NCA) به دولت. تحقیقات پس از برکناری آقای خان در آوریل 2022 آغاز شد.