نخست وزیر سابق پاکستان بازداشت شد – اخبار RT World

سخنگوی این سیاستمدار اپوزیسیون مدعی است که این بازداشت “در تخطی از تمام قوانین” صورت گرفته است.

به گفته پلیس عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان روز سه شنبه در اسلام آباد پایتخت این کشور بازداشت شد. دستگیری رهبر مخالفان از سوی سخنگوی وی نیز تایید شده است.

بر اساس گزارش پخش محلی Geo TV، این بازداشت زمانی انجام شد که خان برای رسیدگی به پرونده فساد علیه وی به دادگاه عالی اسلام آباد رسید.

ده ها پرونده قضایی علیه این پیرمرد 70 ساله پس از برکناری او از سمت بیش از یک سال پیش آغاز شده است.

شاهدان به رویترز گفتند که به محض ورود نخست وزیر سابق به محوطه، خودروهای زرهی و افسران با تجهیزات کامل ضد شورش در محل حاضر شدند.

بنا به گزارش ها، دروازه های منتهی به دربار مسدود شده بود و خان ​​به زودی تحت تدابیر شدید امنیتی از ساختمان خارج شد.

فیلمی که ظاهراً در صحنه ضبط شده است نشان می دهد که این سیاستمدار به سمت یک SUV زرهی توسط ده ها افسر مجری قانون مسلح به باتوم، چوب و سپر هدایت می شود.


قاتلان احتمالی من هنوز بر سر کار هستند - نخست وزیر سابق پاکستان

پلیس اسلام آباد در توییتر اعلام کرد که خان در ارتباط با یک پرونده اختلاس دستگیر شده است.

رئوف حسن، سخنگوی نخست‌وزیر سابق به الجزیره گفت که جزئیات او غیرقانونی است. او را قبل از حضور در برابر قضات از داخل دادگاه خارج کردند که این خلاف تمام قوانین است. حسن اصرار کرد.

خان که ستاره سابق کریکت نیز هست، از سال 2018 تا زمانی که پس از رای عدم اعتماد در آوریل 2022 برکنار شد، نخست وزیر پاکستان بود.

این سیاستمدار مدعی شد که در نتیجه اقدام آمریکا برکنار شده است “توطئه بین المللی” و مخالفان خود را به دریافت پول از نیروهای خارجی متهم کرد.

خان از آن زمان تاکنون تلاش های فعالی برای بازگشت به قدرت انجام داده و راهپیمایی های گسترده ای از طرفداران خود در سراسر کشور برگزار کرده است. نخست‌وزیر سابق در نوامبر گذشته از یک سوء قصد جان سالم به در برد، زیرا در جریان رویدادی در شهر وزیرآباد چندین گلوله به سمت وی ​​شلیک شد. او از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مشخص شد که این جراحت جانی را تهدید نمی کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: