پروفسور ژاپنی صفحه تلویزیون قابل لیسیدن را توسعه می دهد که طعم غذا را شبیه سازی می کند

پروفسور ژاپنی صفحه تلویزیون قابل لیسیدن را توسعه می دهد که طعم غذا را شبیه سازی می کند

کاربردهای بالقوه این فناوری شامل آموزش از راه دور برای ساملی ها و آشپزها است.

توکیو:

یک پروفسور ژاپنی نمونه اولیه صفحه تلویزیون قابل لیسیدن را ساخته است که می تواند طعم غذا را تقلید کند و این گامی دیگر برای ایجاد یک تجربه تماشای چندحسی است.

این دستگاه که Taste the TV (TTTV) نام دارد، از چرخ فلکی از 10 قوطی طعم دهنده استفاده می کند که به صورت ترکیبی اسپری می کنند تا طعم یک غذای خاص را ایجاد کنند. سپس نمونه طعم روی یک فیلم بهداشتی روی یک صفحه تلویزیون صاف می‌چرخد تا بیننده امتحان کند.

هومی میاشیتا، استاد دانشگاه میجی، گفت: در دوران کووید-19، این نوع فناوری می تواند نحوه ارتباط و تعامل مردم با دنیای خارج را بهبود بخشد.

او گفت: “هدف این است که این امکان را برای مردم ایجاد کنیم که تجربه چیزی مانند غذا خوردن در یک رستوران در آن سوی دنیا را داشته باشند، حتی در حالی که در خانه می مانند.”

میاشیتا با تیمی متشکل از 30 دانش آموز کار می کند که انواع دستگاه های مرتبط با طعم را تولید کرده اند، از جمله چنگالی که طعم غذا را غنی تر می کند. او گفت که در سال گذشته نمونه اولیه TTTV را خودش ساخته است و هزینه ساخت نسخه تجاری آن حدود 100000 ین (875 دلار) خواهد بود.

او گفت که کاربردهای بالقوه شامل آموزش از راه دور برای ساملی ها و آشپزها و چشیدن بازی ها و آزمون ها است.

میاشیتا همچنین در مورد استفاده از فناوری اسپری خود برای کاربردهایی مانند دستگاهی که می‌تواند طعم پیتزا یا شکلات را روی یک تکه نان برشته اعمال کند، با شرکت‌ها مذاکره کرده است.

یوکی هو، دانشجوی 22 ساله میجی، TTTV را برای خبرنگاران نشان داد و به صفحه نمایش گفت که می خواهد طعم شکلات شیرینی را بچشد. پس از چند بار تلاش، صدای خودکار دستور را تکرار کرد و جت های طعم دهنده نمونه ای را روی یک ورقه پلاستیکی پاشیدند.

او گفت: “این یک نوع شکلات شیری است.” “مثل سس شکلات شیرین است.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)