خشم ژاپن از سربازان آمریکایی در اوکیناوا – اخبار RT World

ژاپن از ارتش ایالات متحده خواسته است تا مجموعه ای از عفونت های کووید را در داخل پایگاه تفنگداران دریایی در اوکیناوا کنترل کند. وزیر امور خارجه این کشور گفت قوانین آزمایش آمریکا با قوانین ژاپن مغایرت دارد.


ژاپن موافقت کرد برای میزبانی از نیروهای آمریکایی هزینه بیشتری بپردازد

ما از طرف آمریکایی خواسته ایم تا حداکثر اقدامات را برای جلوگیری از گسترش عفونت ها به طور کامل اجرا کند. هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه، روز پنجشنبه گفت.

به گفته دولت ژاپن، این بیانیه پس از آن صادر شد که 227 نفر مستقر در کمپ هانسن، یک پایگاه تفنگداران دریایی ایالات متحده در استان اوکیناوا، مثبت شدند.

به گفته ماتسونو، نیروهای آمریکایی توضیح دادند که نیروها در روز پنجم پس از ورود به ژاپن مورد آزمایش قرار گرفتند، زیرا آنها قبلاً واکسینه شده بودند و تا زمانی که محدودیت‌های حرکتی آنها برداشته نشود، پایگاه را ترک نخواهند کرد. در همین حال، مقررات ژاپن ایجاب می کند که همه مسافران ورودی ظرف 72 ساعت قبل از حرکت آزمایش شوند.

یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه، روز چهارشنبه گفت که این اظهارات را مطرح کرده است “پشیمانی شدید” خطاب به ریکی روپ، فرمانده نیروهای آمریکایی ژاپن.

رسانه‌های ژاپنی به نقل از هایاشی می‌گویند که ارتش آمریکا سه تا پنج روز پس از ورود سربازان خود را آزمایش می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد آزادانه در داخل پایگاه‌های خود حرکت کنند، برخلاف قرنطینه.

“این قوانین با قوانین ژاپن سازگار نیست.” هیاشی گفت.

ژاپن تایمز به نقل از یک منبع دولتی گفته است که دولت بوده است “هنوز در حال بررسی” چگونه آزمایش در تمام سایت های نظامی ایالات متحده در این کشور انجام شد. مجله Stars and Stripes گزارش داد که نیروهای ایالات متحده ژاپن روز دوشنبه محدودیت های مربوط به کووید را تشدید کردند و دوره قرنطینه را تمدید کردند.

واشنگتن از پایان جنگ جهانی دوم پایگاه های نظامی خود را در ژاپن حفظ کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: