با Omicron، کارشناسان در مورد ماسک های پارچه ای هشدار می دهند

با Omicron، کارشناسان در مورد ماسک های پارچه ای هشدار می دهند

به گفته کارشناسان، ماسک های دو لایه یا سه لایه ساخته شده از ترکیبی از مواد می توانند موثرتر باشند.

Omicron یک بار دیگر مردم را وادار می کند قبل از دستیابی به ماسک های پارچه ای رنگارنگ و قابل استفاده مجدد دو بار فکر کنند.

تریش گرین هاگ، استاد خدمات مراقبت های بهداشتی اولیه در دانشگاه آکسفورد، گفت: بسته به پارچه ای که استفاده می شود، آنها می توانند واقعا خوب یا واقعا وحشتناک باشند.

به گفته Greenhalgh، ماسک های دو لایه یا سه لایه ساخته شده از ترکیبی از مواد می توانند مؤثرتر باشند، اما بیشتر پوشش های پارچه ای فقط “اکسسوری های مد هستند”.

از آنجایی که اُمیکرون بسیار عفونی باعث افزایش عفونت‌های کووید در سرتاسر جهان می‌شود، دولت‌ها در سرتاسر جهان محدودیت‌ها را برای جلوگیری از گسترش آن تشدید می‌کنند. در اوایل ماه جاری، بریتانیا پوشیدن ماسک اجباری در وسایل نقلیه عمومی، مغازه‌ها و برخی مکان‌های سرپوشیده را مجدداً معرفی کرد، زیرا قبلاً قوانین را در تابستان کاهش داده بود. در طول همه‌گیری، مقامات در مکان‌های مختلف درباره زمان و مکان افراد سالم باید ماسک بزنند و چه نوع پوششی را باید انتخاب کنند، صحبت کرده‌اند.

گرین‌هالگ می‌گوید: مشکل اصلی پوشش پارچه‌ای این است که آنها نیازی به رعایت هیچ نوع استاندارد بهداشتی ندارند. در مقابل، برای مثال، کسانی که ماسک‌های تنفسی N95 تولید می‌کنند، باید مطمئن شوند که 95 درصد ذرات را فیلتر می‌کنند.

با این حال، اگر ماسک به خوبی بینی و دهان شما را نپوشاند، فیلتر کردن خوب بی فایده است. گرین هاگ گفت، همچنین باید بتوانید به راحتی از طریق ماسک نفس بکشید. مصرف‌کنندگانی که از نظر محیط‌زیست یا نگران پول بودند، به سراغ ماسک‌های پارچه‌ای می‌رفتند، زیرا می‌توان آن‌ها را شست، اما پوشش‌های قابل استفاده مجددی وجود دارد که استانداردهای فیلتراسیون را رعایت می‌کنند.

از قبل به کانادایی ها توصیه شده است که ماسک های تک لایه را به نفع ماسک های محکم تر کنار بگذارند.

پیتر جونی، رئیس میز مشاوره علمی انتاریو هفته گذشته در مصاحبه ای با اخبار CTV گفت: “مساله در اینجا این است که اگر یک لایه تک لایه دارید، توانایی فیلتر کردن کاملاً حداقل است و هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند.”