پدافند هوایی ایالات متحده به موشک هایی که منطقه سبز بغداد را هدف قرار می دهد پاسخ می دهد – RT World News

چندین راکت به منطقه سبز به شدت مستحکم بغداد که میزبان تأسیسات ائتلاف نظامی به رهبری ایالات متحده و همچنین سفارت ایالات متحده است، اصابت کرد. یک موشک توسط سیستم های دفاعی نصب شده توسط ایالات متحده سرنگون شد.

نیروهای امنیتی عراق تایید کردند که صبح یکشنبه به وقت محلی دو موشک به سمت منطقه سبز شلیک شده است.

“منطقه سبز در بغداد هدف دو موشک کاتیوشا بود. اولی توسط باتری های دفاعی C-RAM در هوا سرنگون شد، دومی در یک میدان سقوط کرد و به دو خودرو آسیب رساند.” آنها در بیانیه ای به نقل از خبرگزاری فرانسه گفتند.

فیلم منتشر شده در شبکه های اجتماعی ظاهراً لحظه ای را نشان می دهد که یکی از پرتابه ها توسط سیستم های پدافند هوایی رهگیری شده و برای پاسخ به این تهدید تلاش می کنند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که یکی از این دو موشک تنها در 500 متری سفارت آمریکا فرود آمد.

حمله موشکی جدید در حالی انجام می شود که ضرب الاجل 31 دسامبر برای خروج نیروهای رزمی ایالات متحده از کشور چند سانتی متر نزدیکتر شده است. ماه گذشته، بغداد گزارش ها مبنی بر اینکه به نیروهای غربی اجازه داده می شود تا بیش از این تاریخ باقی بمانند را تکذیب کرد و گمانه زنی ها در مورد تمدید مهلت را رد کرد. “نادرست”

پس از پایان ماموریت رزمی، نیروهای باقی مانده ائتلاف به آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای عراقی روی خواهند آورد.


ائتلاف به رهبری آمریکا به ماموریت جنگی خود در عراق پایان داد

رویترز هفته گذشته به نقل از مقامات امنیتی گزارش داد که در حالی که تغییر در نقش ائتلاف به رهبری ایالات متحده در این کشور به عنوان یک عقب نشینی مطرح شده است. “تفاوت کمی” در مورد تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در عراق.

هفته گذشته، ژنرال فرانک مک کنزی، فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه، فاش کرد که پنتاگون قصد ندارد عملیات نظامی خود در عراق را سرپوش بگذارد و گفت که نیروهای آمریکایی از نیروهای عراقی پشتیبانی هوایی خواهند کرد. شبه نظامیان دولت اسلامی (داعش، سابقاً داعش).

مک‌کنزی پیش‌بینی کرد که قصد واشنگتن برای حفظ 2500 نیرویی که در حال حاضر در عراق در اختیار دارد، احتمالاً باعث ایجاد یک جنگ خواهد شد. پاسخ از شبه نظامیان تحت حمایت ایران همانطور که ضرب الاجل نزدیک است.

با این حال، او اصرار داشت که ایالات متحده تسلیم نخواهد شد. “آنها در واقع خواهان خروج همه نیروهای ایالات متحده هستند و همه نیروهای ایالات متحده قصد خروج ندارند.»