مغزهای «سایبورگ» هوش مصنوعی را در بازی ویدیویی شکست دادند – مطالعه – اخبار RT World

سلول های مغز انسان که در یک ظرف پتری کشت شده و با کمک میکروالکترودها، هنر بازی ویدیویی «پنگ» را بسیار سریعتر از هوش مصنوعی به دست آوردند.

محققان آزمایشگاه کورتیکال استرالیا صدها هزار سلول مغزی انسان را که در بالای مجموعه‌ای از میکروالکترودها رشد کرده بودند، مهار کردند و به هیبرید بیوتکنولوژیکی که «DishBrain» نامیده‌اند، آموزش دادند تا نسخه تک نفره «پنگ» قدیمی را اجرا کند. آنها سپس سرعتی که مینی مغز با آن مهارت را به دست آورد با هوش مصنوعی (AI) مقایسه کردند. سلول‌های مغز انسان دست‌های رقیب خود را شکست دادند و در مقایسه با 90 دقیقه‌ای که ماشین طول کشید، فقط در 5 دقیقه بازی را به پایان رساند.


بوئینگ هواپیمای بعدی را در واقعیت مجازی می سازد

برت کاگان، مدیر ارشد علمی آزمایشگاه که این تحقیق را رهبری می‌کند، به مجله نیوساینتیست گفت، با این حال، همه چیز بریده و خشک نشده است. هنگامی که هوش مصنوعی یاد می گیرد که چگونه بازی کند، در نهایت از سلول های مغز انسان ماهرتر می شود.

با وجود این، دانشمندان پشت این پروژه می گویند که نشان داده است که “تک لایه ای از نورون های قشری in vitro می توانند خود سازماندهی شوند و رفتار هوشمندانه و حساسی را نشان دهند.علاوه بر این، این می‌تواند پیامدهای عملی نیز داشته باشد، زیرا آزمایشگاه‌های کورتیکال امیدوارند این تحقیقات به هموار کردن راه برای یکپارچه‌سازی کمک کند.نورون های بیولوژیکی زنده” با “محاسبات سیلیکونی سنتی،در چیزی که به طور موثر یک مغز سایبورگ مناسب خواهد بود.

و اگر این به اندازه کافی علمی تخیلی نبود، محققان توسط New Scientist به سلول های مغز انسان اشاره می کنند.زندگی در ماتریکسمعنی آن این است: وقتی مینی‌مغز نسخه ساده‌شده و تک‌نفره «پنگ» را بازی می‌کند، سلول‌های مغز فریب می‌خورند و باور می‌کنند که پارویی هستند که در بازی به توپ ضربه می‌زند.

در مورد خود آزمایش، سلول‌های مغز در بالای مجموعه‌ای از میکروالکترودها قرار می‌گیرند که آنها را تحریک می‌کنند و سیگنال‌های الکتریکی را به سمت راست یا چپ ارسال می‌کنند تا نشان دهند توپ کجاست. در پاسخ، DishBrain نورون‌هایی را برای حرکت دادن پارو آزاد می‌کند، در حالی که همان الکترودها فعالیت عصبی را تجزیه و تحلیل می‌کنند و واقعیت مجازی را قادر می‌سازند تا بر این اساس پاسخ دهد.