درگیری معترضان ضد قرنطینه با پلیس در وین (ویدئو) – RT World News

هفت نفر در وین، پایتخت اتریش، پس از آنکه مخالفان محدودیت‌های شدید کووید-19 از موانع پلیس شکستند و با افسران درگیر شدند، بازداشت شدند. این کشور قرار است واکسیناسیون را در ماه فوریه اجباری کند.

بیش از 2000 نفر برای تظاهرات روز شنبه در وین تجمع کردند. شعار دادند “آزادی” در حالی که راهپیمایی می کردند، با چند تابلو که روی آن نوشته شده بود: “مردم مردم را حبس می کنند، نه ویروس.”

ادامه مطلب


اتریش آخرین قرنطینه را فقط برای ساکنان واکس شده پایان می دهد

تعدادی از معترضان با انحراف از موانع پلیس عبور کردند، در حالی که چندین گروه از آنها عبور کردند. ماموران با استفاده از موانع فلزی برای بیرون راندن مردم از خیابان ها فیلمبرداری شدند. در یک نقطه، پلیس یک تجمع بین 150 تا 200 معترض را متفرق کرد و پرچم ها، طبل ها و بلندگوها را مصادره کرد.

رسانه های اتریشی به نقل از پلیس گزارش دادند که هفت نفر دستگیر شدند. بیش از 100 اتهام اضافی برای نقض قانون اجتماعات عمومی مطرح شد. یک افسر به طور جزئی مجروح شد.

تجمعات مشابهی در کلاگنفورت، اینسبروک و لایبنیتس برگزار شد. اتریش هفته گذشته آخرین قرنطینه خود را کاهش داد، اما فقط برای شهروندان واکسینه شده. یک دستور عمومی واکسن در سراسر کشور قرار است از اول فوریه 2022 اجرایی شود.

دولت روز جمعه قرنطینه افراد واکسینه نشده را برای 10 روز دیگر تمدید کرد، اما موافقت کرد که به طور موقت برخی محدودیت‌ها را برای تجمعات خصوصی در طول کریسمس و شب سال نو کاهش دهد.