پایان مذاکرات تجاری آمریکا و تایوان در میان تنش‌های چین

پایان مذاکرات تجاری آمریکا و تایوان در میان تنش‌های چین

ایالات متحده و تایوان مذاکراتی را در مورد توافق تجاری برای تعمیق روابط اقتصادی به پایان رساندند.

واشنگتن:

در بحبوحه تنش های فزاینده بین واشنگتن و پکن، ایالات متحده و تایوان مذاکراتی را در مورد توافق تجاری برای تعمیق روابط اقتصادی به پایان رساندند.

کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده (USTR) روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت: «این دستاورد نشان دهنده یک گام مهم رو به جلو در تقویت روابط اقتصادی ایالات متحده و تایوان است».

ابتکار ایالات متحده و تایوان در تجارت قرن بیست و یکم به دنبال تقویت تجارت از طریق ساده‌سازی بازرسی‌های گمرکی، بهبود رویه‌های نظارتی و ایجاد تدابیر ضدفساد بین ایالات متحده و جزیره خودگردان تایوان است که چین مدت‌ها مدعی است بخشی از آن است. قلمرو

در حالی که ایالات متحده و تایوان روابط دیپلماتیک رسمی ندارند، آنها روابط غیر رسمی را از طریق سفارت آمریکا در این کشور، موسسه آمریکایی در تایوان، حفظ می کنند.

پکن در سال‌های اخیر تهدیدات و لفاظی‌های خود علیه تایوان را افزایش داده است، تمرین‌های نظامی را در دریاهای اطراف جزیره افزایش داده و برای قطع روابط رسمی خود با کشورهای سراسر جهان تلاش کرده است.

این موضوع باعث توافق نادر دو حزبی در ایالات متحده می شود، با سیاستمدارانی از جمله کوین مک کارتی، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان و نانسی پلوسی، سلف دموکرات او، هر دو در 12 ماه گذشته به طور علنی با تسای اینگ ون، رهبر تایوان ملاقات کردند و انتقاد شدید چین را برانگیختند.

اولین توافقنامه تحت این ابتکار به کسب و کارهای آمریکایی اجازه می دهد “محصولات بیشتری را به مشتریان تایوان و تایوانی بیاورند، در حالی که رویه های نظارتی شفاف تر و ساده تر ایجاد می کنند که می تواند سرمایه گذاری و فرصت های اقتصادی را در هر دو بازار، به ویژه برای شرکت های کوچک و متوسط ​​تسهیل کند.” ” در بیانیه آمده است.

USTR گفت: این توافق که هنوز باید توسط دو طرف امضا شود، “مشارکت تجاری را تعمیق می بخشد و جریان های تجاری ایالات متحده و تایوان را به منظور ارتقای نوآوری و رشد اقتصادی فراگیر برای کارگران و مشاغل افزایش می دهد.”

تای گفت: “ما مشتاقانه منتظر ادامه این مذاکرات و نهایی کردن یک توافق تجاری قوی و با استانداردهای بالا هستیم که با چالش های اقتصادی قرن بیست و یکم مقابله کند.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)