پاکستان برای سرکوب اعتراضات ارتش مستقر می کند – RT World News

پس از دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق، درگیری با نیروهای امنیتی در چندین شهر آغاز شد

ارتش پاکستان در بحبوحه اعتراضات خشونت آمیز به دستگیری عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان در اوایل این هفته مستقر شده است که حداقل هشت نفر در ناآرامی ها کشته شدند و حدود 1000 نفر دیگر اکنون در بازداشت پلیس هستند.

پس از اینکه خان به دور جدیدی از اتهامات فساد متهم شد، نیروهای مسلح برای مقابله با تظاهرکنندگان جنجال فراخوانده شدند. دستگیری او یک روز قبل خشم حامیان خان را برانگیخت، با تجمع جمعیت در اسلام آباد و دیگر شهرها برای بستن جاده ها، درگیری با پلیس و حتی حمله به نهادهای مجری قانون و نظامی.

مردم پاکستان هرگز چنین صحنه هایی را ندیده بودند. شهباز شریف، نخست وزیر، در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که پس از اغتشاشگران، نیروهای خود را در چندین منطقه مستقر کرده است. “به اموال حساس عمومی و خصوصی آسیب رساند.”

بیشتر بخوانید:
عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان بازداشت شد

شریف در ادامه حملات به آمبولانس ها و کارکنان اورژانس را تشریح کرد و گفت که چنین اقداماتی بوده است “نابخشودنی” و مسئولین با مجازات های سختی روبرو خواهند شد.

به گفته منابع پلیس به نقل از بی‌بی‌سی، هشت نفر در این درگیری‌ها تاکنون کشته شده‌اند، در حالی که هزار نفر دستگیر شده‌اند که بخش عمده‌ای از آنها در استان پنجاب شرقی هستند. مقامات محلی گفتند که پس از مجروح شدن 157 افسر پلیس در درگیری ها، ارتش به منطقه اعزام شد.

عکس های گرفته شده توسط آسوشیتدپرس برخی از ناآرامی ها را نشان می دهد که معترضان در حال پرتاب اشیاء به سمت پلیس و روشن کردن آتش در خیابان ها هستند.

ارتش بعداً بیانیه خود را صادر کرد و هشدار داد که هرج و مرج مداوم پاکستان را به سمت سوق می دهد “جنگ داخلی،” همچنین گفتن “اقدام سخت” علیه هر کسی که پشت حمله به سایت‌های نظامی قرار دارد، برخورد خواهد شد.

دستگیری دراماتیک خان در روز سه‌شنبه در حالی صورت گرفت که وی با مجموعه‌ای دیگر از اتهامات فساد در دادگاه اسلام آباد مواجه بود و ماموران مسلح اداره حسابرسی ملی به ساختمان یورش بردند تا او را بازداشت کنند. این سیاستمدار 70 ساله سال گذشته پس از رای عدم اعتماد از قدرت برکنار شد و از آن زمان به اتهامات متعددی از جمله اتهامات متهم شده است. “تروریسم.” او اکنون منتظر جلسه بعدی خود در یک مجتمع پلیس در پایتخت پاکستان است، جایی که دادگاه اخیراً حکم به بازداشت او برای هشت روز دیگر داد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: