وقتی اشتباه می شود (و درست)

راهنمای عاشقانه های اداری در سال 2023: وقتی اشتباه می شود (و درست)

نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است محبوبیت عاشقانه‌های اداری کمرنگ شود.

وقتی پولی آروسمیت برای مراقبت از مادر در حال مرگش نیاز به مرخصی از شرکت فناوری اطلاعات خود داشت، از یکی از کارگرانش خواست که در غیاب او کمک کند. او یک وظیفه بزرگ برای او داشت که تا زمانی که نبود باید از آن مراقبت کند: یک کارمند کم کار را قبل از یک تاریخ مشخص، زمانی که پرداخت های مازاد بر کار اجباری می شود، رها کنید.

او ابتدا موافقت کرد، اما به یک چیز اشاره نکرد: او در یک رابطه پنهانی با کارمند بود.

وقتی آروسمیت چند ماه بعد به سر کار بازگشت، وقتی متوجه شد که شلیک اتفاق نیفتاده است، شوکه شد. کارمند او نمی‌توانست خود را به اخراج زنی که دوستش می‌داشت، بیاورد – به این معنی که اروسمیت باید این کار را انجام می‌داد، و هزاران پوند نیز برای بازپرداخت کار اضافه می‌کرد.

آروسمیت می گوید: «این یک خیانت بزرگ به اعتماد بود و من احساس می کردم یک احمق هستم زیرا بسیاری از کارکنان من می دانستند و من نمی دانستم.
چرا عاشقانه های اداری را دوست داریم

علیرغم پیامدهای ظریف و بالقوه دشوار عشق در محل کار، عاشقانه های اداری در قرن بیستم با مهاجرت زنان به محل کار رایج شد و شغل به بخش مهمی از زندگی و هویت مردم تبدیل شد.

طبق نظرسنجی که در یک مقاله تحقیقاتی توسط محققان دانشگاه کلرادو شمالی نقل شده است، از هر چهار کارگر آمریکایی یک نفر در اواسط دهه 1990 در یک رابطه عاشقانه اداری بوده است. در سال 1995، لس آنجلس تایمز، عاشقانه های اداری را “واقعیتی از زندگی شرکتی” خواند و اشاره کرد که AT&T بیش از 8000 زوج متاهل در میان 250000 کارمند آمریکایی خود دارد.

و همه عاشقانه های اداری در داخل ازدواج نبودند – به گفته یکی از مشاوران روابط در کتاب او در سال 2004، دفاتر به “منطقه خطر” برای روابط نامشروع تبدیل شدند. او نوشت که در سال‌های منتهی به سال 1990، 38 درصد از همسران خیانتکاری که او تحت درمان قرار می‌داد، شخصی را از محل کار می‌دیدند. این رقم در دهه 1990 به 50 درصد افزایش یافت.

در انگلستان چندان متفاوت نیست. یک نظرسنجی در سال 2022 نشان داد که از هر چهار یک نفر اعتراف کرده است که با همکار خود “برخورد عاشقانه” داشته است. تینا چاندر، رئیس قانون استخدام در Wright Hassall، یک شرکت حقوقی مستقر در رویال لیمینگتون اسپا که این اعداد را جمع آوری کرده است، گفت: “جمع آوری آمار باعث شد متوجه شوم که این چیزی نیست که در یک صنعت یا بخش خاص جدا شده باشد، بلکه در همه جا اتفاق می افتد.”

وقتی روابط خوب پیش می‌رود، حتی ممکن است دلایلی برای تشویق کسب‌وکارها وجود داشته باشد – تحقیقات نشان می‌دهد که یافتن عشق در محل کار می‌تواند باعث شود افراد از شغل خود لذت بیشتری ببرند، روحیه را بهبود بخشد و بهره‌وری را افزایش دهد.

این شیوع خوشحال کننده عاشقانه های اداری توسط اما هولینگسورث 36 ساله تکرار می شود که 15 سال پیش با همسرش ریچارد 37 ساله در سومین روز برنامه فارغ التحصیلی حسابداری خود در شهر لندن ملاقات کرد. او گفت: «ما در یک دوره آموزشی کنار هم نشسته بودیم و به نظر من او واقعاً بامزه بود.

کار کردن با هم در چند سال آینده کار او را بسیار خوشایندتر کرد، زیرا این زوج – که امروز سه فرزند دارند – می‌توانستند از طریق سیستم پیام فوری کاری خود صحبت کنند و برنامه‌های خود را هماهنگ کنند. او گفت: «می‌توانیم بلند شویم، با هم به باشگاه برویم، صبحانه بخوریم و سپس با هم به دفتر برویم. “این رفت و آمد را بسیار خوب کرد و می توانستید با هم ناهار بخورید.”

با این حال، نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است محبوبیت عاشقانه‌های اداری کمرنگ شود. به گفته مرکز تحقیقاتی پیو، در حالی که 21 درصد از آمریکایی های 50 تا 64 ساله شریک زندگی خود را در محل کار ملاقات کردند، تنها 13 درصد از افراد 18 تا 29 ساله این کار را انجام دادند. شاید این تعجب آور نباشد، زیرا امروزه راه های بی شماری برای ملاقات با یک قرار وجود دارد. بر اساس این مطالعه، در واقع، یک پنجم از گروه سنی جوان‌تر، شریک زندگی خود را به صورت آنلاین ملاقات کردند.

تغییرات فرهنگی روابط اداری را نیز متزلزل کرده است. جنبش MeToo تصورات مربوط به آنچه در محل کار قابل قبول است را به چالش کشید، و حتی روابط توافقی اکنون در بسیاری از موارد نامناسب تلقی می شوند. موارد بارز: استیو ایستربروک، مدیرعامل مک‌دونالدز، در نوامبر 2019 به دلیل یک رابطه رضایت‌آمیز کارگری از کار برکنار شد، زیرا این امر خط‌مشی شرکت را نقض می‌کرد. در فوریه 2022، جف زاکر، رئیس CNN، پس از افشای یک رابطه توافقی چند ساله با یکی از همکارانش، استعفا داد.

ابتدا به خطرات فکر کنید

داستان‌های ترسناک در مورد عاشقانه‌های محل کار به اندازه‌ای رایج هستند که شرکت‌های کاملی برای کمک به کاهش خطرات تجاری ناشی از تلاش‌ها راه‌اندازی شده‌اند. اندی کولی، یک سازمان آموزشی، «مرزهای حرفه‌ای» را اداره می‌کند که بیشتر کار خود را با پاک کردن پس از اینکه مشکلی در یک رابطه در محل کار به‌شدت اشتباه پیش رفته است، انجام می‌دهد.

در یک مورد، او توسط یک موسسه خیریه برای مقابله با عواقب یک مثلث عشقی در دفتر آورده شد: زنی که با یک همکار ازدواج کرده است – اما حامله بچه دیگری است.

«اگر مردم می توانند روابط داشته باشند [they] می‌خواهید، اما وقتی هر سه نفر در شرکت کار می‌کنند و یکی می‌خواهد به مرخصی زایمان برود، آن‌گاه دو نفر دیگر ترک می‌کنند؟» او گفت: «شما می‌توانید 20 درصد از نیروی کار خود را در یک حرکت از آن مثلث عشقی از دست بدهید. “

بزرگترین توصیه در جلسات او این است که کارکنان را تشویق کند تا در مورد مشکلات بالقوه اقدام در مورد علاقه مندی های اداری فکر کنند، و اطمینان حاصل کنند که ارتباط به اندازه کافی قوی است که پیگیری آن را تضمین کند. او از آنها می خواهد که سؤالاتی را از خودشان در نظر بگیرند، از جمله: “این شخص چه چیزی است که من واقعاً جذبش می کنم؟ و آیا اگر ما با هم کار نمی کردیم درست بود؟”

تا زمانی که آن‌ها این آزمون‌ها را پشت سر بگذارند، کولی مخالف قرار ملاقات با کسی که در محل کار با آن‌ها روبرو می‌شوید نیست – بالاخره او اینگونه با همسرش آشنا شد.

آیا می توانم از آشنایی کارمندانم جلوگیری کنم؟

کولی گفت که روابط در محل کار اساساً اجتناب ناپذیر هستند، با توجه به مدت زمانی طولانی که با هم می گذرانید، و گاهی اوقات موقعیت های دشوار.

او گفت: «در سازمان‌هایی که پرسنل زیادی دارند، شما فقط روابط برقرار می‌کنید. “دارم انجام میدهم [a course] در مدرسه ای در ماه ژوئیه با 120 پرسنل و من به شما تضمین می دهم که برخی از افراد در آن اتاق با یکدیگر رابطه خواهند داشت.”

اگر رئیسی هستید که نگران خطرات عشق در محل کار هستید، ممکن است وسوسه انگیز باشد که آرزو کنید بتوانید آنها را کاملاً کنار بگذارید. مت Gingell، یک وکیل کار می گوید، اما انجام این کار از نظر قانونی در بریتانیا دشوار است. وی گفت: آگاهی از قانون حقوق بشر بسیار مهم است. مردم حق داشتن حریم خصوصی و زندگی خانوادگی دارند و کارفرمایان باید از این حق آگاه باشند.»

اما ممکن است «متناسب» باشد که یک خط مشی افشاگری داشته باشیم، که در آن از کارمندان خواسته می‌شود تا زمانی که وضعیت با دقت و منصفانه مدیریت می‌شود، درباره روابط صمیمانه مهم با همکاران به روسای خود بگویند. او مثالی زد: «اگر یک مدیر ارشد مرد با کارمند زن کوچکتر رابطه داشته باشد، نمی‌تواند تبعیض‌آمیز باشد تا زن را مجبور به تغییر کند. [her job]”

گینگل افزود که هرگونه تأثیر منفی عاشقانه های اداری را می توان تحت سیاست های موجود مدیریت کرد. او گفت: “اگر عملکرد یک کارمند آسیب می بیند و شاید به دلیل مثلاً مسائل مربوط به روابط باشد، کارفرما حق دارد رویه های عملکرد را پایین بیاورد.”

مشکلات ملاقات با کارمند یا رئیس شما

راشل گان، مشاور عملیاتی که روی سیاست‌های تضاد منافع کار می‌کند، گفت که قرار گرفتن با فردی که شما را مدیریت می‌کنید، یا با کسی که شما را مدیریت می‌کند، به احتمال زیاد مشکلاتی را ایجاد می‌کند، زیرا می‌تواند منجر به بی‌عدالتی شود.

او گفت: «مواردی بوده که مجبور شده‌ایم با آنها بنشینیم و بگوییم به دلیل ماهیت رابطه‌ای که با شما دارید ادامه دادن در آن نقش‌ها مناسب نیست و ما آنها را تشویق می‌کنیم که راه‌حل‌هایی ارائه دهند. .

او گفت، با این حال، صرفاً مجبور کردن افراد از نقش‌ها به دلیل یک رابطه بسیار دشوار خواهد بود، مگر اینکه بتوانید بی‌عدالتی را ثابت کنید.

تجربه اروسمیت با کارگر خطاکارش نشان داد که وقتی یک رئیس و یک کارمند دور هم جمع می‌شوند، مسائل بی‌عدالتی تا کجا می‌تواند پیش برود. او گفت، اما این ممکن است در دراز مدت برای آن زوج مهم نباشد.

او گفت: “آنها در نهایت ازدواج کردند و تا آنجا که من اطلاع دارم هنوز با هم هستند.” “اگر شریک زندگی خود را به این شکل پیدا کنید، حتما ارزشش را داشت.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)