پاپ فرانسیس در پیام عید پاک می گوید: به مردم اوکراین کمک کنید

پاپ فرانسیس در پیام عید پاک می گوید: به مردم اوکراین کمک کنید

پاپ فرانسیس در یک مراسم عید پاک در میدان آفتابی سنت پیتر ریاست مراسم عید پاک را بر عهده داشت. (فایل)

شهر واتیکان:

به نظر می رسد پاپ فرانسیس در پیام عید پاک خود به جهان در روز یکشنبه از روس ها خواست تا به دنبال حقیقت در مورد تهاجم کشورشان به اوکراین باشند و در پی خشونت های اخیر خواستار گفتگو بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها شد.

پاپ فرانسیس 86 ساله در مراسم عید پاک روز عید پاک در میدان آفتابی سنت پیتر پس از سرمای غیر فصلی که او را مجبور به ترک یک مراسم در فضای باز در روز جمعه کرد – یک اقدام احتیاطی پس از بستری شدن در بیمارستان به دلیل برونشیت در پایان ماه مارس، اداره کرد.

فرشی متشکل از 38000 گل اهدا شده توسط هلند، میدان را برای مهم ترین و شادی بخش ترین تاریخ در تقویم مذهبی کلیسا – به یاد روزی که مسیحیان معتقدند عیسی از مردگان برخاست، تزئین کرد. واحدهای افتخاری گارد سوئیس واتیکان و پلیس کارابینیر ایتالیا – هر دو در لباس تشریفاتی – در معرض توجه قرار گرفتند.

اما شکوه سنتی و آواز مقدس پس از آن جای خود را به واقعیت های مدرن داد. فرانسیس بعداً به بالکن مرکزی کلیسای سنت پیتر رفت تا پیام و برکت “Urbi et Orbi” (به شهر و جهان) را که دو بار در سال انجام می شود، با جمعیتی که در واتیکان حدود 100000 نفر تخمین زده می شود، سخنرانی کند.

در آنجا، از همان نقطه ای که برای اولین بار به عنوان پاپ در شب انتخابش در سال 2013 به جهان ظاهر شد، از “تاریکی و تاریکی که اغلب اوقات جهان ما در آن قرار دارد” صحبت کرد و دعا کرد. خدا برای آرامش

او گفت: «به مردم عزیز اوکراین در سفر به سوی صلح کمک کنید و نور عید پاک را بر مردم روسیه بیفزایید.

از زمانی که روسیه در فوریه سال گذشته به اوکراین حمله کرد، پاپ حداقل دو بار در هفته از اوکراین و مردم آن به عنوان “شهید” یاد کرده و از کلماتی مانند تجاوز و جنایت برای توصیف اقدامات روسیه استفاده کرده است.

او روز یکشنبه از خداوند خواست که “به مجروحان و همه کسانی که عزیزان خود را به دلیل جنگ از دست داده اند تسلیت دهد و به اسیران عطا کند که سالم و سلامت به آغوش خانواده های خود بازگردند. قلب کل جامعه جهانی را برای تلاش برای پایان دادن به این جنگ باز کنید. و تمام درگیری ها و خونریزی ها در جهان ما.”

فرانسیس، همانطور که هر عید پاک انجام داده است، خواستار صلح در خاورمیانه شد، درخواست او به دلیل خشونت های اخیر در اورشلیم و تبادل آتش فرامرزی شامل اسرائیل، لبنان و سوریه فوریت بیشتری پیدا کرد.

“در این روز، پروردگارا، ما شهر اورشلیم، اولین شاهد رستاخیز تو را به تو می سپاریم. من نگرانی عمیق خود را نسبت به حملات این چند روز اخیر ابراز می کنم که فضای امید به اعتماد و احترام متقابل را تهدید می کند. گفت‌وگو بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را از سر بگیرید تا صلح در شهر مقدس و در کل منطقه حاکم شود.

تنش میان اسرائیل و فلسطین پس از یورش پلیس اسرائیل به مسجد الاقصی در بیت المقدس که خشم جهان عرب را برانگیخت، به شدت افزایش یافته است.

مکان های مشکل دار

بین مراسم عشای ربانی و خواندن پیام، فرانسیس، که با ظاهری زیبا ظاهر شده بود، با یک پاپ موبیل در اطراف میدان و به سمت پایین بلوار اصلی منتهی به رودخانه تیبر رانده شد تا افراد بیشتری بتوانند او را ببینند.

فرانسیس در پیام خود به بی ثباتی در لبنان نیز اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که “مردم شهید روهینگیا” میانمار “ممکن است با عدالت روبرو شوند” و خواستار کمک بیشتر برای آسیب دیدگان زلزله ماه فوریه شد که نزدیک به 56000 نفر در ترکیه و سوریه کشته شدند.

پاپ در بخشی از سخنرانی که در آن به نیکاراگوئه اشاره کرد، از خدا خواست که «همه کسانی را که از اظهار عقیده آزادانه و علنی منع می‌شوند، به یاد بیاورد».

روابط بین دولت و کلیسای کاتولیک در نیکاراگوئه به شدت تیره شده است. دولت که روابط دیپلماتیک خود را با واتیکان به حالت تعلیق درآورده است، امسال راهپیمایی های هفته مقدس در فضای باز را ممنوع کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)