چین شبکه ارتباطی زیردریایی رقیب خود را راه اندازی می کند – رویترز – اخبار RT World

بنا بر گزارش ها، پکن و شرکای آن امیدوارند تسلط ایالات متحده بر زیرساخت های ارتباطی جهانی را به چالش بکشند

چهار نفر از دست اندرکاران این پروژه روز پنجشنبه به رویترز گفتند که بزرگترین شرکت های مخابراتی چین روی یک شبکه کابلی مخابراتی عظیم زیر دریا کار می کنند که هدف آن به چالش کشیدن تسلط ایالات متحده در عملیات زیرساخت اینترنت جهانی است.

به گفته این منابع، China Telecom، China Mobile Limited و China Unicom در مراحل برنامه ریزی پروژه فیبر نوری زیردریایی 500 میلیون دلاری هستند که آسیا را به خاورمیانه و اروپا متصل می کند. شبکه گسترده ای که با نام EMA (اروپا-خاورمیانه-آسیا) شناخته می شود، ظاهراً برای رقابت با یک سیستم کابلی دیگر در حال ساخت توسط شرکت آمریکایی SubCom LLC به نام SeaMeWe-6 (آسیای جنوب شرقی-خاورمیانه-غربی-6) در نظر گرفته شده است.

شرکت چینی HMN Tech (شبکه های دریایی سابق هواوی) ابتدا در سال 2020 برای تولید کابل SeaMeWe-6 توسط کنسرسیومی که شامل مخابرات چینی بود که اکنون روی EMA کار می کنند، انتخاب شد. با این حال، یک کمپین فشار مداوم ایالات متحده که شامل میلیون ها دلار در “کمک هزینه های آموزشیبه شرکت های مخابراتی خارجی در ازای تغییر رای آنها، در نهایت با وجود هزینه های بسیار بالاتر، قرارداد را به رقیب آمریکایی HMN در سال گذشته سوق داد.


پیشینه فناوری ایالات متحده در برخی زمینه ها کاملاً از بین رفته است - رئیس اطلاعات استرالیا

بر اساس گزارش‌ها، سه شرکت مخابراتی چین با شرکت‌های مخابراتی در فرانسه، پاکستان، مصر و عربستان سعودی موافقت‌نامه‌هایی امضا کرده‌اند و قراردادهای دیگری نیز در سایر نقاط آسیا، آفریقا و خاورمیانه در حال انجام است. این منابع به رویترز گفتند که کنسرسیوم امیدوار است EMA را تا پایان سال 2025 آنلاین کند.

یکی از منابع به رویترز گفت که مزایای چنین پروژه ای برای چین آشکار است – ارتباط سریع تر بین چین، هنگ کنگ و سایر نقاط جهان که تحت کنترل ایالات متحده نیستند، به پکن یک بیمه نامه می دهد در صورتی که آنها از شبکه های تحت کنترل ایالات متحده قطع شوند. . واشنگتن سال‌هاست که برای متقاعد کردن متحدان خود به حذف شرکت‌های چینی از پروژه‌های زیرساختی آتی کارزاری انجام داده است.

با این حال، منابع رویترز گفتند که آنها بیم آن دارند که این طرح پیش‌بینی کننده تقسیم رو به رشد زیرساخت اینترنت جهانی به چیزی باشد که یکی از محققان اندیشکده نظامی-صنعتی RAND Corporation آن را چنین توصیف کرد.یک اینترنت تحت رهبری ایالات متحده و یک اکوسیستم اینترنتی تحت رهبری چین

هرچه ایالات متحده و چین در حوزه فناوری اطلاعات از یکدیگر جدا شوند، انجام تجارت جهانی و وظایف اساسی دشوارتر می شود.تیموتی هیث از RAND به رویترز گفت و هشدار داد که کشورهای ثالث مجبور به انتخاب بین این دو هستند.طرفینفناوری‌هایی مانند ماهواره‌های جی‌پی‌اس و بانکداری آنلاین بسیار کمتر قابل اعتماد خواهند بود.

آنتونیا حمیدی، تحلیلگر موسسه Mercator برای مطالعات چین، موافق است که تقسیم ترافیک جهانی اینترنت بین دو ابرقدرت، احتمال دستکاری و جاسوسی آن ابرقدرت‌ها بر روی داده‌ها را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد، با کاهش کلی کیفیت و کمیت خدمات تا زمانی که «ناگهان کل ساختار اینترنت آنطور که در نظر گرفته شده است کار نمی کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: