پاپ فرانسیس: «آزارهای جنسی مستحق مجازات هستند، اما همچنین مراقبت های شبانی».

پاپ فرانسیس: آزارگران جنسی مستحق مجازات هستند، اما همچنین مراقبت شبانی

رسوایی های سوء استفاده، اعتبار کلیسا را ​​از بین برده و چالش بزرگی برای پاپ بوده است.

شهر واتیکان:

پاپ فرانسیس گفت: سوء استفاده‌کنندگان جنسی «دشمنانی» نفرت‌انگیز هستند که مستحق محکومیت و مجازات هستند – اما همچنین مستحق محبت مسیحی و مراقبت شبانی هستند زیرا آنها نیز فرزندان خدا هستند.

فرانسیس نظرات خود را در 29 آوریل در گفتگوی خصوصی با یسوعیان در حالی که از مجارستان بازدید می کرد، بیان کرد.

فرانسیس نیز یک یسوعی است و نظرات در روز سه شنبه در مجله ایتالیایی یسوعی Civilta Cattolica، همانطور که پس از چنین جلساتی مرسوم است، منتشر شد.

رسوایی‌های سوء استفاده، اعتبار کلیسا را ​​از بین برده و یک چالش بزرگ برای پاپ بوده است، که طی 10 سال گذشته مجموعه‌ای از اقدامات را با هدف پاسخگویی بیشتر سلسله مراتب کلیسا با نتایج متفاوتی تصویب کرده است.

در طول دیدار فرانسیس، یکی از اعضای مجارستانی فرقه مذهبی یسوعیان از فرانسیس پرسید که چگونه می توان از دستور عیسی برای دوست داشتن دشمنان پیروی کرد، وقتی دشمن یک سوء استفاده جنسی بود.

فرانسیس پاسخ داد: “چگونه نزدیک شویم، چگونه با سوء استفاده کنندگانی که نسبت به آنها احساس انزجار می کنیم صحبت کنیم؟ بله، آنها نیز فرزندان خدا هستند. اما چگونه می توان آنها را دوست داشت؟ این یک سوال قدرتمند است.”

فرانسیس گفت: «آزارگر باید محکوم شود، اما به عنوان یک برادر. زندگی می کند.

“آزارگر یک دشمن است. هر یک از ما این احساس را داریم زیرا با رنج قربانیان همدلی می کنیم… حتی صحبت کردن با فرد آزارگر نیز تنفر دارد؛ آسان نیست. اما آنها فرزندان خدا نیز هستند. آنها مستحق مجازات هستند، اما همچنین او گفت که مستحق مراقبت شبانی است.

هفته گذشته پاپ از کار یک کمیسیون بین المللی واتیکان در زمینه پیشگیری از سوء استفاده جنسی تمجید کرد و آن را تشویق کرد که به جلو برود، پس از استعفای شدید اخیر یکی از اعضای برجسته که آن را به عدم شفافیت متهم کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)