اعتراضات در سراسر پاکستان علیه دستگیری عمران خان آغاز شد

اعتراضات در سراسر پاکستان علیه دستگیری عمران خان آغاز شد

کارگران حزب عمران خان در شهرهای سراسر کشور تظاهرات کردند.

اسلام آباد:

بازداشت عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان در روز سه شنبه در مقابل دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) منجر به اعتراضات و تظاهرات هواداران تحریک انصاف پاکستان (PTI) در سراسر پاکستان شد.

به گزارش جیو نیوز، کارگران حزب تحریک انصاف در شهرهای سراسر کشور از جمله اسلام آباد، راولپندی، لاهور، کراچی، گجرانوالا، فیصل آباد، مولتان، پیشاور و مردان تظاهرات کردند.

در کراچی، تظاهرکنندگان با پلیس در نزدیکی مهد کودک درگیر شدند. آنها به سمت خودروهای پلیس سنگ پرتاب کردند و چراغ های خیابان را پاره کردند. گزارش ها حاکی از شلیک گلوله های گاز اشک آور پلیس به سوی معترضان بود.

پلیس همچنین به سمت معترضان در جاده موری راولپندی گلوله های گاز اشک آور شلیک کرد.

حامیان تحریک انصاف در خیابان های لاهور، فیض آباد، بانو و پیشاور در حال شعارهای “عمران خان را آزاد کنید” و “پاکستان را تعطیل کنید” دیده می شوند. مردم لاهور در حال حرکت از لیبرتی به سمت لاهور کانت هستند.»

دفتر توییتری حزب عمران خان از پاکستانی‌ها خواست تا در اعتراض به دستگیری او بیایند و اعتراض کنند.

در توییتر آمده است: “پاکستان، زمان شما فرا رسیده است. اکنون یا هرگز فرصتی نیست. مردم باید اکنون برای دفاع از کشور خود بیرون بیایند.”

این نشریه افزود: “زمان شما است ای مردم پاکستان. خان همیشه برای شما ایستاده است، اکنون زمان آن رسیده است که از او دفاع کنید. #عمرانخان را آزاد کنید.”

در توئیتر تصویر دستگیری عمران خان آمده است: “این تصویر تاریخی خواهد بود زیرا به زودی شاهد پیروزی عمران خان خواهیم بود. مردم پاکستان باید امروز برای دفاع از کشور خود بیرون بیایند.”

در همین حال، حامیان PTI دفتر NAB Abpara را در میان گزارش هایی مبنی بر احتمال حضور عمران خان در آنجا محاصره کرده اند.

“گزارش هایی مبنی بر دستگیری افرادی در خارج از دفتر NAB Abpara وجود دارد. مردم باید خارج از دفتر NAB باشند زیرا ممکن است رئیس PTI در آنجا داشته باشند!” PTI توییت کرد.

پس از دستگیری خان، عامر فاروق، رئیس دادگستری IHC متوجه موضوع شد و ظرف مدت “15 دقیقه”، IGP اسلام آباد و وزیر کشور را احضار کرد.

وی همچنین به دادستان کل کشور دستور داد تا ظرف 15 دقیقه در دادگاه حاضر شود و به وی دستور داد که فوراً متوجه شود چه کسی پشت دستگیری بوده است.

متعاقباً، دکتر خان IGP اسلام آباد در IHC ظاهر شد و یک کپی از حکم NAB را ارائه کرد. به گزارش ژئو نیوز، او گفت که ناظر مبارزه با فساد از کمک هر سازمان مجری قانون مطابق با الزامات خود استفاده می کند.

در همین حال، IHC CJ فاروق از دادستان کل دیگر جویا شد که آیا دستگیری خان قانونی است یا خیر. “اگر ما کجا خواهیم ایستاد [legal] سیستم خراب میشه؟ قاضی خاطرنشان کرد: این موضوع به عملکرد سیستم مربوط می شود.

متعاقباً، دادگاه DG NAB و دادستان کل بدن ضد اختلاس را احضار کرد تا شخصاً در 30 دقیقه حاضر شوند.

خان توسط پرسنل رنجرز از دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) – بر اساس حکم اداره ملی پاسخگویی (NAB) دستگیر شد.

رئیس PTI به عنوان بخشی از تحقیقات NAB در پرونده القادر تراست قبل از حضور در IHC برای درخواست وثیقه در چندین FIR ثبت شده علیه او دستگیر شد.

به گزارش ژئو نیوز، پرسنل رنجرز سوار بر تویوتا هایلوکس ویگو مشکی، عمران خان را به NAB راولپندی بردند.

نخست وزیر سابق، همراه با همسرش بوشرا بی بی و دیگر رهبران حزب تحریک انصاف، با یک تحقیق NAB در رابطه با تسویه حساب بین دولت تحریک انصاف و یک سرمایه دار دارایی، مواجه هستند که بنا بر گزارش ها، خسارتی بالغ بر 190 میلیون پوند به خزانه ملی وارد کرده است.

طبق اتهامات، خان و سایر متهمان ظاهراً 50 میلیارد روپیه — 190 میلیون پوند در آن زمان — را تعدیل کردند که توسط آژانس ملی جنایات بریتانیا (NCA) به دولت ارسال شده بود.

آنها همچنین متهم هستند که برای تأسیس دانشگاه القادر از بیش از 458 کانال زمین در موزا بکرالا، سوهاوا، سود ناروا دریافت کرده اند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)