خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دونالد ترامپ در دادگاه مدنی مسئول سوء استفاده جنسی شناخته شد

گزارش: دونالد ترامپ در دادگاه مدنی مسئول سوء استفاده جنسی شناخته شد

دادگاه حکم داد که دونالد ترامپ مسئول آزار جنسی یک ستون نویس سابق مجله آمریکایی است.

نیویورک:

هیئت منصفه آمریکا روز سه‌شنبه، دونالد ترامپ را متهم به آزار جنسی و بدنام کردن یک ستون‌نویس سابق مجله آمریکایی دانست و رئیس‌جمهور سابق را به پرداخت 5 میلیون دلار غرامت به او محکوم کرد.

نه هیئت منصفه اتهام تجاوز جنسی ای. ژان کارول را رد کردند، اما شکایات دیگر او را در یک محاکمه مدنی که از نزدیک تحت نظارت بود، پس از کمتر از سه ساعت بحث، تایید کردند.

حکم در این دعوی اولین باری است که ترامپ با عواقب قانونی به دلیل اتهامات سوء رفتار جنسی که مربوط به دهه ها قبل است و شامل ده ها زن است، مواجه می شود.

کارول 79 ساله سال گذشته از ترامپ شکایت کرد و مدعی شد که او در رختکن فروشگاه لوکس برگدورف گودمن در خیابان پنجم منهتن در سال 1996 به او تجاوز کرده است.

ستون نویس سابق مجله Elle همچنین مدعی شد که ترامپ پس از اینکه او در سال 2019 با این ادعا به صورت عمومی منتشر شد، زمانی که او را “یک کار کلاهبردار کامل” خواند، او را بدنام کرد.

ترامپ، نامزد 76 ساله پیشتاز نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، پرونده خود را یک «فریب» و «دروغ» خوانده است.

کارول در دادگاه مدنی دو هفته‌ای گفت که حمله ادعایی باعث شده که او احساس “شرم” و ناتوانی در برقراری روابط عاشقانه داشته باشد.

او گفت که بیش از 20 سال طول کشید تا علنی شود زیرا از ترامپ “هراسان” شده بود.

وکلای او دو زن دیگر را که شهادت داده بودند دهه‌ها پیش به آنها تجاوز جنسی کرده بود، دعوت کردند.

جسیکا لیدز، تاجر سابق، به دادگاه فدرال منهتن گفت که ترامپ در دهه 1970 در یک پرواز در ایالات متحده در بخش بیزینس کلاس او را دست انداخت.

ناتاشا استینوف، روزنامه‌نگار، گفت که ترامپ بدون رضایت او در مصاحبه‌ای در سال 2005 در ملک خود در مارآلاگو او را بوسید.

حدود 12 زن ترامپ را قبل از انتخابات 2016 که او را به کاخ سفید فرستاد به سوء رفتار جنسی متهم کردند.

او تمام اتهامات را رد کرده و هرگز به خاطر هیچ یک از آنها تحت تعقیب قرار نگرفته است. هیچ پرونده جنایی نمی تواند از شکایت کارول ناشی شود.

– مورد ستاره پورن –

ترامپ در جریان دادرسی شهادت نداد و تیم دفاعی او شاهدی را نیز دعوت نکرد.

ویدئویی از سوگند نامه ای که او در ماه اکتبر ارائه کرد برای هیئت منصفه پخش شد. ترامپ در آن، کارول را “دروغگو” و “فردی واقعا بیمار” خواند.

وکلای او استدلال کردند که کارول این ادعا را “به خاطر پول، دلایل سیاسی و موقعیت” ابداع کرد.

او شکایت خود را بر اساس قانون نیویورک تسلیم کرد که به قربانیان تجاوز جنسی مهلتی یک ساله می داد تا ده ها سال پس از وقوع حملات از سوء استفاده کنندگان ادعایی خود شکایت کنند.

هیئت منصفه موظف شد تصمیم بگیرد که آیا وکلای کارول با غلبه شواهد، ادعای او را اثبات کرده اند یا خیر، که بار کمتری نسبت به محاکمه های جنایی که نیاز به اثبات فراتر از شک منطقی دارد.

این پرونده یکی از چندین چالش حقوقی پیش روی ترامپ بود که تلاش او برای به دست آوردن مجدد ریاست جمهوری را پیچیده تر می کند.

ماه گذشته، او در یک پرونده جنایی مربوط به پرداخت پولی که به یک ستاره فیلم های پورنو درست قبل از رای گیری سال 2016 انجام شده بود، بی گناه بود.

ترامپ همچنین به دلیل تلاش‌هایش برای برگرداندن شکست در انتخابات 2020 در ایالت جنوبی جورجیا، سوء استفاده از اسناد طبقه‌بندی‌شده از کاخ سفید و دست داشتن او در حمله به ساختمان کنگره آمریکا توسط حامیانش در 6 ژانویه 2021 مورد بازجویی قرار گرفته است. .

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)