پاپ اتحادیه اروپا را در مورد کلمه “کریسمس” به نازی ها تشبیه می کند – RT World News

پاپ فرانسیس تلاش اتحادیه اروپا برای جایگزینی اصطلاح «دوره کریسمس» با «دوره تعطیلات» خنثی‌تر را محکوم کرد و گفت که این اقدامی بود که برخی رژیم‌های سرکوبگر ممکن است انجام داده باشد.

کمیسیون اروپا هفته گذشته پس از واکنش عمومی، از جمله واتیکان، تغییر زبان خود را تغییر داد. پاپ فرانسیس در حین پرواز به خانه از قبرس و یونان که به نظر او ایده ای نابخردانه بود، سخنی به زبان نیاورد.

“در تاریخ، بسیاری از دیکتاتوری ها تلاش کرده اند این کار را انجام دهند.” پاپ به خبرنگاران گفته است.

به ناپلئون فکر کنید: از آنجا… به دیکتاتوری نازی فکر کنید، دیکتاتوری کمونیستی… این مد سکولاریسم ضعیف شده است… اما این چیزی است که در تمام مدت کارساز نبوده است.

پاپ افزود که اتحادیه اروپا باید مراقب باشید مسیر استعمار ایدئولوژیک را در پیش نگیرید. زیرا در غیر این صورت تنها باعث تفرقه بین اعضای خود می شود و منجر به سقوط کل بلوک می شود.

ادامه مطلب


انتقاد واتیکان از اتحادیه اروپا در کریسمس

«اتحادیه اروپا باید به هر کشوری که ساختار آن در داخل، تنوع کشورها است، احترام بگذارد و نخواهد آنها را یکنواخت کند.» او گفت و افزود که بروکسل منفعت شک در این مورد خاص است.

قطعنامه تغییر عبارت موجود در یک کتاب راهنما ظاهر شد “ارتباطات فراگیر” که به بوروکرات های اتحادیه اروپا توصیه کرد که چگونه پیام های خود را برای گروه های اقلیت سازگارتر کنند. “کریسمس” نامناسب تلقی می شد زیرا پیروان ادیان دیگری غیر از مسیحیت می توانستند آن را دوست نداشته باشند. در مثال دیگری، دستورالعمل گفته شده است “ساخته دست بشر” باید به نفع یک جنسیت خنثی کنار گذاشته شود “ساخته شده توسط انسان.”

این پیشنهادات که در اواخر اکتبر به دستور هلنا دالی، کمیسر اروپایی برای برابری منتشر شد، توسط روزنامه ایتالیایی il Giornale در اواخر نوامبر مورد توجه قرار گرفت.

این خبر باعث خشم افراد محافظه‌کار از جمله بسیاری از چهره‌های برجسته عمومی شد. وزیر امور خارجه واتیکان، کاردینال پیترو پارولین، حتی آن را تلاشی خواند “لغو ریشه های ما، بعد مسیحی اروپای ما”.