پاسخ اپل به اتهامات جاسوسی – RT World News

غول سیلیکون ولی اجازه به سازمان های اطلاعاتی آمریکا برای سوء استفاده از آیفون برای جاسوسی را رد کرده است.

اپل ادعای روسیه مبنی بر اینکه به سرویس های اطلاعاتی آمریکا اجازه داده از محصولات این شرکت برای جاسوسی از دیپلمات های خارجی استفاده کند را رد کرد.

ما هرگز با هیچ دولتی برای وارد کردن درب پشتی در محصولات اپل کار نکرده‌ایم و هرگز هم نخواهیم کرد. سخنگوی این شرکت روز پنجشنبه در بیانیه ای به رسانه ها گفت.

این تکذیب پس از آن صورت گرفت که سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) سازمان های اطلاعاتی آمریکا را به نصب بدافزار بر روی تلفن های هوشمند اپل مورد استفاده دیپلمات های روسی و همچنین دیپلمات های کشورهای دیگر از جمله اسرائیل، چین و سوریه متهم کرد.

به گفته FSB، آمریکایی ها اطلاعات را از طریق جمع آوری کردند “یک برنامه مخرب ناشناخته قبلی که از آسیب پذیری های نرم افزاری ارائه شده توسط سازنده استفاده می کند.” FSB همچنین اپل را متهم کرد که به دولت ایالات متحده کمک می کند “تعداد گسترده ای از فرصت ها” برای جاسوسی از مشتریان خود

بیشتر بخوانید:
سیا آیفون های دیپلمات های روسیه را هک کرد – FSB

این اتهامات در حالی مطرح شد که واشنگتن و مسکو به دلیل درگیری های اوکراینی درگیر جدی ترین بن بست دیپلماتیک در دهه های اخیر هستند.

ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی (NSA) در سال 2013 فاش کرد که ایالات متحده یک عملیات جهانی را برای نظارت بر سیاستمداران خارجی، از جمله برخی در کشورهای متحد انجام داده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: