عضو ناتو به دنبال خرید تانک های بیشتری برای اوکراین است – رسانه – اخبار RT World

گزارش ها حاکی از آن است که مقامات هلندی در حال برنامه ریزی برای خرید ده ها تانک لئوپارد 1 دیگر و همچنین موشک های پاتریوت هستند تا به تقویت قدرت آتش اوکراین در درگیری های جاری با روسیه کمک کنند.

رسانه آنلاین هلندی NL Times روز پنجشنبه به نقل از افراد آشنا با این طرح گزارش داد که کابینه هلند قصد دارد پلنگ را از سازنده دولتی سوئیس Ruag خریداری کند. این توافق به تایید دولت سوئیس نیاز دارد که سعی کرده بی طرفی خود را در بحبوحه درگیری روسیه و اوکراین حفظ کند.

آمستردام در ماه فوریه به آلمان و دانمارک پیوست تا حداقل 100 تانک جنگی لئوپارد 1A5 را از سازندگان آلمانی برای اوکراین خریداری کند.

روزنامه سوئیسی Targes-Anzeiger گزارش داد که هلند به دنبال خرید 96 لئوپارد 1، نسخه قدیمی‌تر تانک، از رواگ است.

NL Times گفت، در عین حال، هلند به دنبال ارائه موشک های پاتریوت یا قطعات بیشتری برای عملیاتی کردن آنها برای کمک به تقویت دفاع هوایی اوکراین است. این عضو ناتو قبلا دو پرتابگر پاتریوت و تعدادی موشک به کی یف داده بود.


برلین بزرگترین بسته نظامی تاریخ را به کیف می دهد

“ما به دقت در حال بررسی کارهایی هستیم که هنوز می توانیم انجام دهیم.” مارک روته نخست وزیر هلند روز پنجشنبه پس از ورود به مولداوی برای نشست سران کشورهای اروپایی گفت. با این حال، وی افزود که با توجه به نیازهای امنیتی خود هلند، “شما نمی توانید هر چیزی را که دارید تحویل دهید.” او خواستار پیوستن کشورهای بیشتری به ائتلاف کشورهایی شد که موشک‌های پاتریوت را به اوکراین می‌رسانند.

قانونگذاران آلمانی هفته گذشته خرید 18 تانک Leopard 2A8 و 12 تانک Panzerhaubitze 2000 را برای جایگزینی انبارهای تسلیحاتی که به کیف ارسال شده بود، تصویب کردند. طبق گزارش ها، این معامله شامل گزینه خرید 105 لئوپارد اضافی است. آخرین بسته کمکی برلین به اوکراین شامل 30 تانک لئوپارد 1 است.

اوکراین بارها گفته است که تامین تسلیحات سنگین خارجی برای موفقیت ضدحمله برنامه ریزی شده این کشور بسیار مهم است. در همین حال، مسکو هشدار داده است که تانک‌ها و سایر سامانه‌های تحویل‌شده توسط غرب به عنوان اهداف قانونی در میدان نبرد تلقی می‌شوند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: