پاراگ آگراوال، مدیر عامل سابق توییتر، ۲ نفر دیگر از ایلان ماسک به خاطر صورتحساب های قانونی شکایت کردند

پاراگ آگراوال، مدیر عامل سابق توییتر، ۲ نفر دیگر از ایلان ماسک به خاطر صورتحساب های قانونی شکایت کردند

این سه مدیر سابق استدلال می‌کنند که توییتر متعهد به بازپرداخت آنها است

سانفرانسیسکو:

سه تن از مدیران ارشد توییتر که سال گذشته توسط ایلان ماسک برکنار شدند، روز دوشنبه شکایت کردند و خواستار بازپرداخت هزینه‌های دادرسی، تحقیقات و تحقیقات کنگره در رابطه با شغل قبلی خود شدند.

پاراگ آگراوال، مدیر عامل سابق شرکت، همراه با مدیران ارشد حقوقی و مالی سابق شرکت، در دعوی ادعا می کنند که مجموعاً بیش از یک میلیون دلار بدهکار هستند و توئیتر از نظر قانونی موظف به پرداخت آنها است.

توییتر به درخواست AFP برای اظهار نظر با یک شکلک مدفوع پاسخ داد، همانطور که رویه آن شده است.

پرونده دادگاه هزینه های متعدد مربوط به تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و وزارت دادگستری (DOJ) را تشریح کرد، اما جزئیات مربوط به ماهیت تحقیقات یا اینکه آیا آنها هنوز ادامه دارند را شامل نمی شود.

طبق اسناد دادگاه، آگراوال و ند سگال، مدیر مالی وقت، سال گذشته به SEC شهادت دادند و “به تعامل با مقامات فدرال ادامه دادند.”

SEC در حال بررسی است که آیا ماسک هنگام جمع آوری سهام توییتر از قوانین اوراق بهادار پیروی کرده است یا خیر.

ویجایا گاد، مدیر ارشد حقوقی سابق توییتر، پس از انتشار به اصطلاح «فایل‌های توییتر» مربوط به نظارت محتوای سایت توسط ماسک در اواخر سال گذشته، فراخوانده شد تا در جلسه استماع کنگره آمریکا درباره فناوری بزرگ و آزادی بیان شرکت کند.

در این پرونده آمده است که گاد همچنین به عنوان متهم در یک شکایت مردی که ادعا می کرد در توییتر به عنوان یک برتری طلب سفیدپوست “دوکس” شده بود، نام برده شد.

ماسک در اواخر اکتبر پس از پایان تصاحب 44 میلیارد دلاری خود در توییتر، آگراوال، گاد و سگال را از پست هایشان کنار گذاشت.

این سه مدیر سابق استدلال می‌کنند که توییتر متعهد به بازپرداخت آن‌ها با توافقاتی است، اما کاری جز تأیید دریافت فاکتورهایشان نکرده است.

پس از تصاحب توییتر، ماسک به سرعت از کارمندان خود کاسته و با این کاهش گسترده، نگرانی هایی را در مورد ثبات پلتفرم و توانایی آن در مبارزه با اطلاعات نادرست و سایر سوء استفاده ها ایجاد کرد.

شکایت هایی نیز در مورد متهم کردن توییتر به پرداخت نکردن اجاره یا سایر قبوض مطرح شده است، زیرا ماسک قول داده است “هزینه ها را دیوانه وار کاهش دهد.”

در همین حال، ردیاب‌های بازار می‌گویند که درآمد تبلیغات در توییتر به دلیل نگرانی‌ها در مورد اطلاعات نادرست و رونق محتوای نفرت‌انگیز کاهش یافته است زیرا ماسک از تلاش‌های تعدیل‌کننده حمایت می‌کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)