افشای اطلاعات اینتل نشان دهنده تردید ایالات متحده در ضدحمله اوکراین – WaPo – RT World News

اسناد فوق محرمانه درباره کمبودهای عمده در نیروهای کی یف و توانایی آنها برای بازپس گیری قلمرو هشدار می دهد

به گزارش واشنگتن پست، اسناد فاش شده اطلاعاتی ایالات متحده تصویر تیره ای را برای یک ضد حمله موردانتظار اوکراین ترسیم می کند و شک و تردیدهایی را در مورد توانایی کی یف در به کار انداختن نیروی انسانی و مهمات مورد نیاز برای حفظ عملیات های رزمی بزرگ در ماه های آینده ایجاد می کند.

بخشی از گنجینه فاش شده که از ماه گذشته به صورت آنلاین شروع به انتشار کرد، فایل‌هایی با برچسب “فوق سری” محفوظات آمریکا را در مورد ضد حمله آتی آشکار می کند و هشدار می دهد که کمبود نیرو و مهمات می تواند به معنای سقوط اوکراین باشد. “خوب کوتاه” روزنامه پست روز دوشنبه گزارش داد که از اهداف بلندپروازانه خود برای بازپس گیری زمین های از دست رفته در بهار است.

«تداوم کمبودهای اوکراینی در آموزش و تجهیزات مهمات احتمالاً باعث کاهش پیشرفت و تشدید تلفات در طول حمله خواهد شد». در این سند آمده است که شبکه مستحکم تاسیسات دفاعی روسیه در سراسر منطقه خرسون جنوبی و کیف در حال انجام است. “کمبود تولید و حفظ نیرو.”

این سند همچنین نشان می دهد که نیروهای اوکراینی قصد دارند قلمروهایی را در جنوب و شرق تصرف کنند و ظاهراً امیدوارند که نیروهای روسی در حال پیشروی از کریمه باشند. با این حال، ارزیابی اطلاعاتی فقط پیش بینی می کند “فروتن” موفقیت در آن اهداف


موشک های پدافند هوایی اوکراین تا ماه مه تمام می شود - WSJ

یک جلسه توجیهی جداگانه طبقه بندی شده که توسط شورای اطلاعات ملی تهیه شده بود، که تنها توسط قانونگذاران منتخب در کنگره مشاهده شد، به این نتیجه رسید که ضد حمله کیف “بعید” به گفته منابع به نقل از پست، به موفقیت عملیات پاییز گذشته که منجر به بازپس گیری زمین شد.

با این حال، سند دیگری که روز یکشنبه توسط وال استریت ژورنال استناد شد، همچنین هشدار داد که اوکراین با مشکل مواجه است “بحران پدافند هوایی در آینده” که می تواند ارتش آن را از جمع آوری نیروهای خط مقدم مورد نیاز برای ضد حمله خود باز دارد. این ارزیابی پیش‌بینی می‌کند که با نرخ فعلی مصرف، کی‌یف در هفته جاری عرضه موشک‌های دفاع هوایی بوک و تمام مهمات اس-300 خود را تا 3 می تمام خواهد کرد و آسمان خود را تا حد زیادی بدون دفاع خواهد گذاشت.

در حالی که دامنه کامل درز – و همچنین صحت اسناد، که برخی از آنها به نظر می رسد تکمیل شده اند – نامشخص است، کریس میگر سخنگوی پنتاگون اذعان کرد که این پرونده ها “به نظر می رسد … حاوی مطالب حساس و بسیار طبقه بندی شده است.”


اسناد فاش شده یک

او در طی یک جلسه توجیهی روز دوشنبه گفت که پنتاگون و وزارت دادگستری در حال بررسی این موضوع هستند و تحقیقات جنایی برای تعیین منبع افشای غیرمجاز در جریان است. گزارش قبلی در نیویورک تایمز نشان داد “بیش از 100” صفحات در کل لو رفته بود.

این اسناد حاوی اطلاعات زیادی در مورد برنامه ریزی جنگی ایالات متحده و ناتو در اوکراین است، از جمله جدول زمانی آموزش و تحویل تسلیحات، داده های مربوط به هزینه های مهمات، ساختار واحدهای رزمی اوکراین، تلفات تخمینی روسیه و اوکراین، و ظاهراً اطلاعات مربوط به کشورهای خارجی. نیروهای ویژه روی زمین مقامات از تایید صحت محتوای آنها خودداری کرده اند، اما فقط می گویند که در حال بررسی این نشت هستند.