پادشاه چارلز و ملکه همسر کامیلا برای پوشیدن این تاج ها در مراسم تاج گذاری

پادشاه چارلز و ملکه همسر کامیلا برای پوشیدن این تاج ها در مراسم تاج گذاری

شاه چارلز دو تاج بر سر خواهد گذاشت

چارلز که در سپتامبر سال گذشته با درگذشت ملکه الیزابت دوم به سلطنت رسید، روز شنبه در یک مراسم مذهبی رسمی در کلیسای وست مینستر لندن به طور رسمی تاج گذاری می کند. به گفته خانواده سلطنتی، سه تاج در مراسم تاجگذاری پادشاه استفاده خواهد شد. در حالی که دو مورد توسط پادشاه چارلز خواهد بود، سومی توسط ملکه کامیلا تزئین خواهد شد.

مراسم ساعت 11 صبح پس از ورود خانواده سلطنتی از کاخ باکینگهام به راهپیمایی آغاز می شود و در حدود ساعت 1 بعد از ظهر به پایان می رسد.

جزئیات تاج هایی که امروز مورد استفاده قرار خواهند گرفت در اینجا آمده است:

تاج سنت ادوارد:

اولی تاج سنت ادوارد است که در لحظه تاجگذاری توسط اسقف اعظم کانتربری بر سر پادشاه قرار می گیرد. این تاج برای پادشاه چارلز دوم در سال 1661 ساخته شد، به عنوان جایگزینی برای تاج قرون وسطایی که در سال 1649 ذوب شده بود. آخرین بار در سال 1953 برای تاج گذاری مادرش، الیزابت دوم، استفاده شد.

این تاج که حدود 2.2 کیلوگرم وزن دارد از یک قاب طلایی جامد با یاقوت، آمتیست، یاقوت کبود، گارنت، توپاز و تورمالین تشکیل شده است و دارای کلاهک مخملی با نوار ارمینه است.

تاج دولتی امپراتوری

در پایان مراسم، پادشاه چارلز تاج سنت ادواردز را با تاج سبک تر امپریال ایالت مبادله خواهد کرد. تاج دولتی امپراتوری همچنین در مناسبت های تشریفاتی مانند افتتاحیه ایالتی پارلمان استفاده می شود. آخرین بار در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم در سپتامبر سال گذشته بود.

با وزن 1.06 کیلوگرم و قد 31.5 سانتی متر با 2868 الماس، 17 یاقوت کبود، 11 زمرد، 269 مروارید و چهار یاقوت ست شده است. این تاج شامل الماس Cullinan II است، دومین سنگ بزرگ تراشیده شده از الماس Cullinan، که به گفته موسسه رویال کلکسیون، بزرگترین الماسی است که تاکنون کشف شده است.

تاج ملکه مریم: تاج توسط The Queen Consort برای تاجگذاری انتخاب شده است و اولین مورد در دوران مدرن است که یک تاج موجود برای تاجگذاری همسر استفاده می شود. قبل از تاج گذاری، تغییرات و اضافات جزئی به تاج ملکه مری انجام شد، مانند گنجاندن الماس های کولینان III، IV و V که برای سال ها بخشی از مجموعه جواهرات شخصی ملکه الیزابت دوم بودند.

تاج او دارای یک جواهر بدنام، الماس کوهینور، سنگی 105.6 قیراطی است که در هند استخراج شده و تاریخچه ای طولانی و مورد مناقشه دارد. مطابق با بی بی سیاز آنجایی که هند خواستار بازگرداندن آن شده است، “نگرانی در مورد اختلاف دیپلماتیک با هند در صورت استفاده از آن وجود داشت”.

پیش از این، خانواده سلطنتی بریتانیا یک ایموجی جدید توییتر را بر اساس تاج سلطنتی که پادشاه در این مراسم تاریخی بر سر خواهد گذاشت، فاش کرد.