ویروس کرونا، سفر کروناویروس، اخبار سفر به کرونا، محدودیت‌های سفر کرونا ویروس: همه‌گیری کووید برای گردشگری جهانی در سال 2021 2 تریلیون دلار هزینه خواهد داشت: سازمان ملل متحد

سازمان ملل: همه‌گیری کووید در سال 2021 2 تریلیون دلار برای گردشگری جهانی هزینه خواهد داشت

ویروس کرونا: در مجموع 46 مقصد در حال حاضر مرزهای خود را به طور کامل بسته است. (فایل)

مادرید:

سازمان گردشگری سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد که همه‌گیری ویروس کرونا در سال 2021 2.0 تریلیون دلار درآمد از دست رفته بخش گردشگری جهانی را به همراه خواهد داشت و بهبود این بخش را «شکننده» و «کند» خواند.

پیش‌بینی سازمان جهانی گردشگری مستقر در مادرید در حالی صورت می‌گیرد که اروپا با افزایش عفونت‌ها دست و پنجه نرم می‌کند و نوع جدیدی از کووید-19 که به شدت جهش یافته است، به نام Omicron، در سراسر جهان گسترش می‌یابد.

به گفته این سازمان، ورود گردشگران بین‌المللی امسال 70 تا 75 درصد کمتر از 1.5 میلیارد ورود ثبت شده در سال 2019 قبل از شیوع بیماری همه‌گیر خواهد بود، که کاهش مشابهی با سال 2020 است.

بر اساس گزارش UNWTO، بخش گردشگری جهانی در سال گذشته 2.0 تریلیون دلار (1.78 تریلیون یورو) از درآمد خود را به دلیل همه گیری از دست داده است، که آن را به یکی از بخش هایی تبدیل می کند که بیشترین آسیب را از بحران بهداشتی دیده است.

در حالی که نهاد سازمان ملل که مسئول ترویج گردشگری است برآوردی از عملکرد این بخش در سال آینده ندارد، چشم انداز میان مدت آن دلگرم کننده نیست.

در بیانیه ای آمده است: «علیرغم پیشرفت های اخیر، نرخ های نابرابر واکسیناسیون در سراسر جهان و سویه های جدید کووید-19» مانند نوع دلتا و Omicron «می تواند بر بهبودی کند و شکننده تأثیر بگذارد.

زوراب پولولیکاشویلی، رئیس UNWTO به خبرگزاری فرانسه گفت، اعمال محدودیت‌ها و قرنطینه‌های جدید ویروس در چندین کشور در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که چگونه “وضعیت بسیار غیرقابل پیش‌بینی است”.

وی پیش از آغاز مجمع عمومی سالانه سازمان تجارت جهانی در روز سه شنبه در مادرید افزود: «این یک بحران تاریخی در صنعت گردشگری است، اما دوباره گردشگری این قدرت را دارد که به سرعت بهبود یابد.»

من واقعاً امیدوارم که سال 2022 بسیار بهتر از سال 2021 باشد.”

– ‘سردرگم’ –

در حالی که گردشگری بین‌المللی در گذشته از شیوع بیماری آسیب دیده است، ویروس کرونا از نظر گسترش جغرافیایی بی‌سابقه است.

UNWTO گفت، علاوه بر محدودیت‌های سفر مرتبط با ویروس، این بخش با فشار اقتصادی ناشی از همه‌گیری، افزایش قیمت نفت و اختلال در زنجیره تامین نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

پولولیکاشویلی از کشورها خواست تا پروتکل ها و محدودیت های ویروسی خود را هماهنگ کنند زیرا گردشگران “گیج هستند و نمی دانند چگونه سفر کنند”.

UNWTO گفت: ورود گردشگران بین‌المللی در طول فصل تابستان در نیمکره شمالی به لطف افزایش اعتماد به سفر، واکسیناسیون سریع و کاهش محدودیت‌های ورود در بسیاری از کشورها “بازگشت” کرد.

وی افزود: «علیرغم بهبود در سه ماهه سوم، سرعت بهبودی در سراسر مناطق جهان به دلیل درجات مختلف محدودیت‌های حرکتی، نرخ واکسیناسیون و اعتماد مسافران نابرابر باقی مانده است.»

ورود به برخی از جزایر در دریای کارائیب و جنوب آسیا، و همچنین برخی از مقاصد در جنوب اروپا، در سه ماهه سوم به سطح پیش از همه گیری نزدیک شده یا گاهی از آن فراتر رفته است.

با این حال، سایر کشورها به سختی هیچ گردشگر را مشاهده کردند، به ویژه در آسیا و اقیانوسیه، که در آن تعداد ورودی ها در مقایسه با سال 2019 95 درصد کاهش یافته است، زیرا بسیاری از مقاصد برای سفرهای غیر ضروری بسته هستند.

مرزهای بسته

بر اساس گزارش UNWTO، در مجموع 46 مقصد – 21 درصد از کل مقاصد در سراسر جهان – در حال حاضر مرزهایشان به روی گردشگران بسته است.

55 کشور دیگر مرزهای خود را تا حدی به روی بازدیدکنندگان خارجی بسته اند، در حالی که تنها چهار کشور تمام محدودیت های مرتبط با ویروس را لغو کرده اند – کلمبیا، کاستاریکا، جمهوری دومینیکن و مکزیک.

آینده بخش سفر در مجمع عمومی سالانه سازمان تجارت جهانی که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این رویداد — که نمایندگان 159 کشور عضو سازمان ملل متحد را گرد هم می آورد — قرار بود در ابتدا در مراکش برگزار شود.

اما مراکش در اواخر اکتبر تصمیم گرفت به دلیل افزایش موارد کووید-19 در بسیاری از کشورها میزبان این رویداد نباشد.

قبل از همه‌گیری، بخش گردشگری حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی و مشاغل جهان را تشکیل می‌داد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)