ویرجیل آبلو، مرگ ویرجیل آبلو، لویی ویتون اخبار مرگ ویرجیل ابلو: طراح مد آمریکایی “ویژیل آبلو” پس از نبرد با سرطان در سن 41 سالگی درگذشت.

ویرجیل آبلو، طراح مد آمریکایی

ویرجیل آبلو، طراح مد آمریکایی – مدیر هنری لویی ویتون – روز یکشنبه درگذشت.

پاریس:

صاحبان LVMH فرانسوی این خانه مد و لوکس اعلام کردند، ویرجیل آبلو، طراح مد برجسته آمریکایی، مدیر هنری مجموعه لباس مردانه لویی ویتون، روز یکشنبه پس از چندین سال مبارزه با سرطان در سن 41 سالگی درگذشت.

آبلو، اولین مدیر خلاق سیاه پوست آمریکایی یک خانه مد فرانسوی، لباس های خیابانی مانند هودی و کفش های کتانی را به کت واک آورد.

او از دنیای مد فراتر رفت و مرگ نابهنگام او در اوج حرفه‌اش موجی از شوک را در سراسر جهان وارد کرد، با ادای احترام از طرف خانه‌های طراحی رقیب، اما همچنین بازیگران و ورزشکاران برای مردی که به‌عنوان یک بینش‌گر عمیقاً انسانی شناخته می‌شود.

برنارد آرنو، مدیر اجرایی LVMH در بیانیه ای گفت: “همه ما از این خبر وحشتناک شوکه شده ایم. ویرژیل نه تنها یک طراح نابغه، یک رویا، بلکه مردی با روح زیبا و خرد بزرگ بود.”

وی در بیانیه ای که در حساب توییتر LVMH منتشر شد، افزود: خانواده LVMH در این لحظه غمگین به من می پیوندند و همه ما پس از درگذشت همسر، پدر، برادر یا دوستشان به فکر عزیزان او هستیم.

این گروه گفت که او چندین سال است که به طور خصوصی با سرطان مبارزه کرده است.

Abloh در سال 2018 به عنوان مدیر هنری مجموعه لباس مردانه Louis Vuitton انتخاب شد. والدین او از غنا به ایالات متحده مهاجرت کرده بودند.

LVMH همچنین در اوایل سال جاری اعلام کرد که اکثریت سهام را در برچسب لباس های خیابانی لوکس Off-White که توسط Abloh ایجاد شده است، در اختیار دارد. LVMH 60 درصد از سهام Off-White را در اختیار گرفت و Abloh نیز 40 درصد سهام را حفظ کرد.

آبلو در کار خود با لویی ویتون، با پیام‌های ضد نژادپرستی و ضد همجنس‌گرا هراسی در نمایشگاه ژانویه‌اش در پاریس، به مسائل محیطی و اجتماعی پرداخته است.

او در اوایل سال جاری گفت که قصد دارد از شراکت خود با LVMH “برای گسترش فرصت‌ها برای افراد مختلف و تقویت برابری و مشارکت بیشتر در صنایعی که ما به آنها خدمت می‌کنیم” استفاده کند.

کیم جونز، مدیر هنری لباس‌های مردانه در خانه مد فرانسوی دیور، گفت: شنیدن خبر درگذشت ویرژیل عزیز، یکی از مهربان‌ترین افرادی که می‌توانی ملاقات کنی، بسیار ناراحت کننده است.

رقیب خانه مد لوکس ایتالیایی گوچی، Abloh را به عنوان “الهام بخش بزرگی برای همه ما هم به عنوان یک طراح و هم به عنوان یک شخص” ستود.

گوچی در حساب توییتر خود اضافه کرد: «او عمیقاً دلتنگ خواهد شد، اگرچه دیدگاه او در مسیرهایی که در طول دوران حرفه‌ای‌اش پیموده است، ادامه خواهد داشت».

“هیچ کس تاثیر را فراموش نخواهد کرد”

پادشاه شناخته شده لباس های خیابانی لوکس، Abloh در عرض چند سال خود را به عنوان یکی از محبوب ترین طراحان در جهان معرفی کرد.

علامت تجاری او سبکی بود که فرهنگ خیابانی را منعکس می کرد، با کفش های کتانی و گرمکن، اما همچنین یک لوگوی قابل تشخیص که از نوارهای مورب سیاه و سفید ساخته شده بود. او از همکاری های موفقی با شرکت هایی مانند نایک، جیمی چو و مونکلر لذت برد.

ویرجیل آبلو اولین لیبل خود را با نام Pyrex Vision در سال 2012 ایجاد کرد.

یک سال بعد، Off-White متولد شد، یک برند لباس خیابانی لوکس، که قبل از تکامل به سمت خلاقیت‌های «مدکورانه‌تر»، طرفداران خود را از طریق برند چشم‌گیر خود به دست آورد.

آبلو یکی از معدود طراحان مد بود که فراتر از صنعت پیروان نزدیکی داشت و به تنهایی یک نام مشهور بود. ادای احترام بلافاصله از سوی افراد مشهور در سراسر جهان دریافت شد.

کیلیان امباپه ستاره فوتبال فرانسه در توییتی نوشت: “RIP VIRGIL ABLOH. هیچ کس تاثیری که شما داشتید را فراموش نخواهد کرد. خدا به شما رحمت کند دوست من.”

فارل ویلیامز، خواننده آمریکایی در اینستاگرام نوشت: ویرژیل، تو یک نابغه خلاق مهربان، سخاوتمند و متفکر بودی، کار شما به عنوان یک انسان و کار شما به عنوان یک موجود معنوی برای همیشه زنده خواهد ماند.

“ارسال عشق و نور برای همسر، فرزندان، خانواده … شما اکنون با استاد هستید، بدرخش.”

ادریس البا بازیگر بریتانیایی در توییتر نوشت: “خیلی زود ویرژیل. دلتنگ این مرد دنیا میشی.” ریز احمد، بازیگر بریتانیایی همکارش افزود که آبلو “فرهنگ را گسترش داده” و “بازی را تغییر داده است” و به “تصور مجدد آنچه ممکن است” کمک کرده است.

عمر سای بازیگر فرانسوی که به خاطر بازی در سریال نتفلیکس لوپین شهرت دارد، به سادگی در توییتر نوشت: «در قدرت ویرژیل استراحت کن».

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)