ولادیمیر پوتین می‌گوید پس از سقوط شوروی برای گذران زندگی با تاکسی رانندگی کرده است

پوتین می‌گوید پس از سقوط شوروی برای گذران زندگی خود تاکسی سواری کرده است

پوتین گفت که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سه دهه پیش برای “اکثر شهروندان” یک “تراژدی” باقی مانده است. (فایل)

مسکو:

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی پایان «روسیه تاریخی» است و فاش کرد که پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی برای تامین مخارج زندگی خود با تاکسی رانندگی کرده است.

پوتین، مامور سابق سرویس های امنیتی KGB اتحاد جماهیر شوروی، که قبلاً از سقوط اتحاد جماهیر شوروی ابراز تاسف کرده بود، گفت که فروپاشی سه دهه پیش برای “اکثر شهروندان” یک “تراژدی” باقی مانده است.

این اظهارات که توسط خبرگزاری دولتی ریانووستی یکشنبه گزارش شد، گزیده‌ای از فیلمی بود که از کانال یک پخش می‌شود، با نام «روسیه. تاریخ اخیر».

رهبر روسیه گفت: “بالاخره فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی چیست؟ این فروپاشی روسیه تاریخی تحت نام اتحاد جماهیر شوروی است.”

پوتین، خدمتگزار وفادار اتحاد جماهیر شوروی، زمانی که اتحاد جماهیر شوروی از هم پاشید، ناامید شد و زمانی این فروپاشی را “بزرگترین فاجعه ژئوپلیتیک قرن بیستم” نامید.

پوتین نسبت به گسترش بلندپروازی های نظامی غرب به کشورهای شوروی سابق حساس است و روسیه در این هفته از ناتو خواست رسماً تصمیم سال 2008 مبنی بر باز کردن درهای خود را به روی گرجستان و اوکراین لغو کند.

پایان اتحادیه دوره‌ای از بی‌ثباتی شدید اقتصادی را به همراه داشت که بسیاری را در فقر فرو برد، زیرا روسیه تازه استقلال یافته از کمونیسم به سرمایه‌داری در حال گذار بود.

ریانووستی که از بخش‌هایی از این مستند گزارش می‌دهد، گفت که پوتین فاش کرده است که گاهی به عنوان راننده تاکسی کار می‌کرده تا درآمد خود را افزایش دهد.

پوتین گفت: “گاهی اوقات مجبور می شدم پول بیشتری به دست بیاورم.”

“منظورم این است که به عنوان یک راننده شخصی با ماشین درآمد اضافی کسب کنید. صادقانه بگویم صحبت در مورد آن ناخوشایند است، اما متاسفانه اینطور بود.”

روسیه مرکز اتحاد جماهیر شوروی بود که شامل 15 جمهوری از بالتیک در غرب تا آسیای مرکزی شد.

در سال 1991، به دلیل مسائل اقتصادی، اتحاد جماهیر شوروی از هم پاشید و روسیه به یک کشور مستقل تبدیل شد.