وزیر دفاع بریتانیا هشدار داد: «درگیری در راه است» – RT World News

والاس خواستار افزایش هزینه‌های نظامی است و پیشنهاد می‌کند که بریتانیا تا پایان دهه ممکن است با روسیه و چین وارد جنگ شود.

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا هشدار داده است که بریتانیا ممکن است در هفت سال آینده درگیر درگیری مستقیم با روسیه و چین باشد و خواهان افزایش هزینه‌های نظامی برای مقابله با تهدید احتمالی شده است.

این مقام در روز جمعه در صحبت با فایننشال تایمز ادعا کرد که جهان خواهد بود “مکان خطرناک تر و ناپایدارتر” تا پایان دهه و آن “دفاع در زندگی ما حیاتی تر خواهد بود.” او توضیح داد که جهان در حال دیدن است «پایان دوره غیر طبیعی [of peace] پس از جنگ سرد” و آن “یک درگیری با طیف وسیعی از دشمنان در سراسر جهان در راه است.”

والاس از جرمی هانت، صدراعظم خزانه داری درخواست کرده است تا یک جدول زمانی مشخص برای افزایش هزینه های نظامی بریتانیا از 2.1 درصد به 2.5 درصد تولید ناخالص داخلی تعیین کند. این در حالی است که هانت قبلاً حمایت خود را از این پیشنهاد اعلام کرده بود و در ماه مارس قول داده بود که 11 میلیارد پوند (13.6 میلیارد دلار) اضافی را طی پنج سال آینده به وزارت دفاع بدهد.

وزیر دفاع همچنین از برنامه های اخیر آلمان برای ایجاد یک صندوق ۱۰۰ میلیارد یورویی (۱۰۷ میلیارد دلاری) برای نوسازی نیروهای مسلح خود تحسین کرد و آن را نام برد. یک پیام مهم برای [people] در سراسر بریتانیا که ما به روزهایی برمی گردیم که باید در دفاع سرمایه گذاری کنید.


بریتانیا به کاهش نیروی ارتش ادامه می دهد - تایمز

با این حال، در حالی که والاس برای هزینه های نظامی بیشتر و حمایت نظامی بیشتر از اوکراین فشار می آورد، او همچنین خواهان کاهش قابل توجه تعداد ارتش خود بریتانیا بوده است. هفته گذشته، تایمز گزارش داد که وزیر دفاع قصد دارد با برنامه هایی برای کاهش تعداد پرسنل پیاده نظام از 82000 نفر به بیش از 70000 نفر و تعداد تانک ها از 227 به 148 ادامه دهد.

ما پیاده نظام زیادی داریم – میراث جنگ های ضد شورش در افغانستان و عراق. ما به توپخانه بیشتر نیاز داریم. هیئت منصفه در مورد اینکه آیا به تانک های اصلی جنگی نیاز دارید یا خیر، بررسی می شود. یک منبع دولتی به این رسانه گفت.

در همین حال، کارشناسان نظامی هشدار داده‌اند که در حال حاضر انگلیس ممکن است در صورت درگیری نظامی با یک دشمن نزدیک به همت خود عمل نکند. خود والاس قبلاً اعلام کرده بود که ارتش بریتانیا است “توخالی و کم بودجه” در حالی که ژنرال بازنشسته ریچارد بارونز ادعا کرد که در صورت بروز یک درگیری بزرگ، مهمات بریتانیا در عرض چند ساعت تمام خواهد شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: