زلنسکی در اجلاس اتحادیه عرب شرکت می کند – رسانه – اخبار RT World

این دیدار همانطور که برنامه ریزی شده بود، رهبر اوکراین را با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، متحد کلیدی روسیه در خاورمیانه همراه می کند.

به گفته منابع بلومبرگ، رویترز و سی ان ان، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین قرار است روز جمعه در نشست سران اتحادیه عرب در عربستان سعودی شرکت کند. انتظار می رفت که وی سپس برای پیوستن به رهبران گروه 7 به ژاپن سفر کند، اما مقامات اوکراینی از آن زمان تصریح کرده اند که مشارکت او حضوری نخواهد بود.

در این گردهمایی در جده، میهمان بلندپایه دیگری، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز حضور خواهد داشت که عضویت کشورش در سازمان 22 نفره اخیراً پس از 12 سال تعلیق مجدداً برقرار شد. رهبر سوریه روز پنجشنبه وارد عربستان سعودی شد، در حالی که طبق گزارش ها، رئیس دولت اوکراین قرار است در اواخر روز به این کشور سفر کند.

از نظر ژئوپلیتیکی، این دو سیاستمدار نمی توانند بیشتر از هم دور باشند. زلنسکی در حالی که کشورش در حال جنگ علیه روسیه است، مورد حمایت آمریکا و متحدانش است. دولت اسد کمک نظامی مسکو را علیه نیروهای جهادی که پس از تلاش اپوزیسیون مورد حمایت غرب برای برکناری او در کشورش برخاسته بودند، درخواست کرد و دریافت کرد.

عربستان سعودی در مدیریت عرضه جهانی نفت از طریق سهمیه بندی تولید تحت مکانیسم اوپک پلاس با روسیه همکاری می کند. ریاض همچنین نقش میانجی را برای تسهیل تبادل اسرا بین روسیه و اوکراین ایفا کرد.

در همین حال، ایالات متحده، تامین کننده قدیمی تسلیحات برای پادشاهی عربی، سایر کشورها را به اعمال تحریم های اقتصادی علیه تجارت بین المللی روسیه تحت فشار قرار داده است. اعضای گروه 7 سقف قیمتی را برای نفت خام روسیه در نظر گرفته‌اند که با اعمال فشار بر شرکت‌های بیمه دریایی و مؤسسات مالی تلاش می‌کنند آن را اعمال کنند.

بیشتر بخوانید:
زلنسکی برای شرکت در نشست G7 به ژاپن سفر می کند

زلنسکی در این ماه سفرهای زیادی به کشورهای خارجی داشته است، زیرا ارتش او در حال آماده شدن برای یک ضدحمله ای که مدت هاست وعده داده شده بود علیه سربازان روسیه آماده می شود. او تعهدات جدیدی در زمینه تدارکات تسلیحاتی دریافت کرده است و انتظار می رود او را ارتقا دهد “طرح صلح” در نشست G7 در هیروشیما، ژاپن.

مسکو پیشنهاد ده ماده ای زلنسکی را که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه آن را به عنوان یک تقاضای واقعی برای تسلیم توصیف کرد، رد کرده است.